Ik zal me eerst even voorstellen: Eric. Jarenlang geen horloge meer gedragen (muv functionele sporthorloges) maar vorig jaar weer begonnen. Als dagelijks horloge een SKX007 gekocht, en die bevalt nog steeds prima. Vervolgens een beetje blijven rondkijken hier en daar, en omdat ik ook wel van oudere dingen houd heb ik onlangs twee prachtige Seiko 7a28’s aangeschaft. Eerst een 7049 en nu een 702A. Fotootje?
De originele stalen banden heb ik erbij, maar heb voor andere bandjes gekozen.
Beide horloges zijn in uitstekende conditie, ik zou ze geen 34jr geven. Beide zijn uit 1983 (serienrs 3Nxxxx en 35xxxx).
Helaas heeft de 702A een manco dat ik graag een keer zou willen oplossen. De 1/10s wijzer is beschadigd (zo te zien met geweld gelicht of althans getracht te lichten), en bovendien zit de wijzer (of het onderliggende mechaniek) los. Als het horloge horizontaal ligt ljikt alles goed te werken, maar houd je hem schuin dan jittert de wijzer bij het naar boven gaan (in het verticale vlak, afhankelijk van de hoe je hem kantelt dus). En als je het horloge schudt dan verschuift de wijzer. Ik hoop uiteraard dat de wijzer gewoon wat los op het busje zit, dan is het eenvoudig op te lossen met een nieuw wijzertje.
Ik zoek dus een nieuwe subdial wijzer voor de 702A. Hij is niet helemaal wit zoals die van de 7049 maar heeft een glimmend rondje, maar een witte wijzer kan ik ook nog mee leven (die zie ik ook wel aangeboden op ebay) dan kan die beneden als secondewijzer. Het liefst laat ik dit doen door iemand die gelijk naar het jitteren van de wijzer kan kijken mocht dat hiermee nog niet zijn opgelost.
Mijn vraag is dus, is hier iemand die dit kan, of een adresje weet, Het is een populair klassiekertje dus er zullen vast wel wat liefhebbers met ervaring zijn hier. En wellicht heeft iemand nog een wijzer liggen?
Eric