Even voorstellen aan de leden van dit forum

Welkom en veel plezier gewenst .

Maar wát voor horloges! :sunglasses:

wat is het merk van de middelste en rechter klok ?

Bedankt voor je leuke reactie. De Omega is ook een favoriet van mij. Met name de combinatie met de band vind ik mooi en dit draagt ook heel comfortabel. Toch voldoet ook dot horloge aan mijn doelstelling om niet meer dan € 500,- per horloge uit te geven.

Nu even niet, ik heb net deze week de Junkers aangeschaft. Maar ik ben altijd alert op kansen.

Welkom! Ben mn erg gecharmeerd van de Junker. Die kende ik nog niet.

1 like

de middelste is de 2015 Horlogeforum Limited Edition (HFLE) de P1lot One… een horloge wat gemaakt is voor, en met name DOOR leden van dit forum… te weten.: Hans de Ree, Teun van Heerenbeek, Rob Haaring, Remie Beijer, en ondergetekende… Ik heb de titanium kasten gemaakt, de wijzerplaten bewerkt en gespoten, de wijzers bewerkt en gespoten, en de hele mikmak samengebouwd…

de rechtse is de Dumet Instrument 2, een Titanium prototype van mijn eigen merk… deze heeft nog een ETA 2763 handwinder, maar in de productieversie wil ik een automatisch uurwerk monteren… ik ben nog aan het rondkijken… Soprod, Felsa of Ronda (die hebben sinds kort ook een automaat… 288000bph)…

Binnenkort wil ik een definitieve keuze maken voor het uurwerk… en dan een definitief prototype bouwen… sterker nog… ook de Instrument 1 proto moet eens afgebouwd worden… en ik heb ook plannen richting een Instrument 3… de “1” moet meer een dresser worden… de “2” wordt wat sportiever en de “3” … dat hou ik nog even geheim… :slight_smile:

1 like

Welkom op het forum Ruit !

grt. Gerard

Wow, wat een mooi verhaal :smiley: Je eigen horloges bouwen. Prachtig !

Allemaal de schuld van dit forum… toen ik hier lid werd… had ik alleen één swatch… .en een paar zelfgebouwde horloges… en nu heb ik mijn eigen bedrijf… en maak ik mijn eigen horloges… en onderdelen voor anderen… zoals Subdelta (de linkse om mijn pols)

2 likes

Stuck Bull Panda automatic
Update van mijn collectie : sinds gisteren ben ik in het bezit van een prachtige Stuck Bull Automatic met witte wijzerplaat. Slechts enkele weken oud en voor een mooie prijs kunnen kopen. Door het model draagt het horloge een beetje topzwaar. Maar toch niet oncomfortabel. Enkele foto’s :

2 likes