Hallo allemaal,
Ik ben al een tijdje mee aan het lezen op dit forum en heb sinds een paar weken een account, tijd om mezelf ook even voor te stellen. Mijn naam is Arjan en ik kom uit het zuiden van het land.
Ik ben al van jongs af aan enthousiast van horloges, ik kan me zo niet meer herinneren wanneer ik mijn eerste horloge kreeg maar ik zal toen rond de 6 jaar oud zijn geweest (volgens mij was dat een Gul).
Mijn eerste “echte” horloge kocht ik van het geld wat ik met mijn eerste vakantiebaan verdiende, een titanium Seiko die ik nog steeds zo nu en dan draag.
Ik weet nog dat ik destijds echt fan was van Seiko en vooral van de Sportura serie, toen ik wat ouder werd en er een Sportura met carbon wijzerplaat in het assortiment kwam kocht ik mijn tweede horloge.
Ik ben altijd geïnteresseerd geweest in techniek (vandaar waarschijnlijk het carbon en titanium in de eerste horloges) en het was al snel na de Sportura duidelijk dat er nog een mechanisch horloge bij moest komen. Dat werd een Edox Les Vauberts open heart.
Ik heb altijd wel interesse gehouden in een “high end” horloge maar lange tijd was dat onbereikbaar. Met de drie horloge die ik inmiddels in bezit had was ik ook tevreden en de zoektocht naar iets nieuws heeft heel lang op een laag pitje gestaan. Ik moest natuurlijk nog steeds in elke etalage kijken als we ergens een juwelier voorbij liepen maar echt serieuze plannen om iets nieuws te kopen heb ik bijna 10 jaar niet gehad.
Eigenlijk is mijn interesse vorig jaar weer opgelaaid toen ik toevallig een MoonSwatch zag bij een collega. Ik heb daarna nog wel maanden getwijfeld of ik echt geld ging uitgeven aan een plastic horloge maar heb uiteindelijk de Mission on Earth aangeschaft. En ik moet zeggen, ik had nooit gedacht dat ik daar zo blij mee zou worden.
Ik vind de MoonSwatch echt een grappig ding en de aankoop heeft ook mijn interesse in een high end horloge weer aangewakkerd. Ik hoop ergens in de komende jaren een volgende aankoop te kunnen doen en neig erg naar de IWC Portugieser Chronograph. De grote wijzerplaat, smalle kast en het elegante design spreken me erg aan. Maar ik zit te denken dat een echte moonwatch eigenlijk ook niet in de collectie mag ontbreken, dus ik kan weer een tijd vooruit.
Ik denk dat ik me niet zo heel vaak in gesprekken/discussies zal mengen maar ik ga de komende maanden zeker met veel plezier de verschillende topics lezen.