Even voorstellen & advies gevraagd horloge kleine pols

:stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Wat een keuze!

Tudor Prince Oysterdate moet ik me eens over gaan informeren.

Ik weet niet wat je in vrije tijd draagt, maar n sarb vind ik wat te netjes voor mezelf.

Iets anders om rekening mee te houden of n horloge te groot Is, is de afstand van lug2lug. Die seagull 1963 heeft n diameter v 38mm, maar door de lange lugs draagt ie groter. Zoals gezegd draagt de vorm vd lugs ook bij aan de fit. Mooi gebogen lugs, zoals de omega smp300 draagt kleiner dan bijvoorbeeld de wat rechtere lugs vd longines legend diver, terwijl beide kasten 42mm zijn.

Daarnaast heb je lug loze kasten, zoals die v Mick mooren. Dan kan de kast nog groter zijn, voordat je overhang krijgt.

Nog een punt die ik me bedacht Is de band en diens aanzet. De omega sm300 Spectre heeft op de metalen band bij mij overhang, terwijl op z’n nato ie prima zit. En dat ie ‘slechts’ 41Mm is.

Naast de eerder genoemde merken, heeft ook Hamilton een paar nette 38Mm horloges.

Let dus wel op dat deze wat rechter uitstekende lugs heeft dan bijvoorbeeld dit model

Oh ja, mocht je je zoek parameters nog wat.willen fijnstellen, check dan het EHBO lijstje in de faq.

1 like

Welkom en veel succes met de zoektocht! We zien het graag als je de keuze hebt gemaakt.

1 like

Ook hier van harte welkom! Ik droeg tot zo’n 15 jaar terug ook nooit horloges, omdat ze in mijn jeugd altijd kapot gingen. Maar ja, dat was goedkope mechanische meuk.

Hoewel ik dat Disney-horloge (Mickey Mouse met armen als wijzers) beter niet weg had kunnen gooien. Die gaan weg voor hun gewicht in goud, nu… :sweat_smile:

Ik heb trouwens ook potloodpolsen, 16,5 cm. Maximale diameter die ik heb is 42 mm, gaat nog net. 38/40 is perfect. Voordeel is dat zelfs een 33 mm vintage nog niet merkwaardig oogt bij mij.

1 like

Ik zie op Marktplaats een Tudor Prince Oysterdate.

Is dit wat?

http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-tassen-en-uiterlijk/horloges-heren/m1009851215-tudor-prince-oysterdate-rolex.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Dit exemplaar kan zeker interessant zijn, in het bijzonder omdat er onlangs een service heeft plaatsgehad. Maar geloof de verkoper niet alleen op zijn verhaal.

Vraag de verkoper wanneer en waar de service is uitgevoerd en wat er concreet aan is gedaan. Voorbeeld; Is het horloge opgepoetst, of is het complete uurwerk uit elkaar geweest en schoongemaakt? Vraag ook of daar een nota van bestaat (bewijs van de werkzaamheden).

Als het horloge door een horlogemaker is geserviced, kan deze mogelijk iets vertellen over de originaliteit van het horloge. Je betaalt de prijs van een echte, dan wil je ook zeker weten dat het horloge echt en origineel is. Mogelijk dat jullie samen naar de horlogemaker toe kunnen gaan. Aan de hand van het typenummer en serienummer kan de leeftijd worden vastgesteld. Vraag waar de verkoper het horloge vandaan heeft. Zo krijg je een steeds completer beeld van de historie.

En vergelijk met vergelijkbare horloges op het Internet. Daar word je vaak ook wijzer van.

1 like

Ik vind het een prachtig horloge, maar wel wat duur. Maar dat mag je volgens mij niet meer schrijven op dit forum.
Het is een 34 mm horloge daarom is meer dan 1000 euro flink aan de hoge kant.
Wat betreft service, pas geloven als het kan worden aangetoond.

1 like

De lug to lug is veel belangrijker dan de diameter. Mijn polsen zijn vergelijkbaar en 48mm gaat prima

1 like