Even voorstellen & advies gevraagd horloge kleine pols

Hallo, ik ben Rik, en ik draag al jarenlang geen horloge meer, maar ben sinds kort stiekem toch weer aan het kijken.

Het lastige voor mij is dat ik kleine polsen heb (omvang 16 cm), en veel horloges voor mij te groot zijn. Ik was afgelopen week in de Seiko shop in Amsterdam, en daar bleek een kastdiameter van 38/39 mm ok te zijn.Veel groter moet het dus niet worden.

Als nieuw aan te schaffen horloge zou bijvoorbeeld een Seiko SARB035 / 021 dus voor de hand liggen, maar hebben jullie nog andere suggesties?

Budget afhankelijk van hoe verliefd ik op een horloge wordt, maar dus eerder in de buurt van de eerdergenoemde SARB035 dan van een Grand Seiko :wink:

Groet, Rik

2 likes

Niet verder zoeken, een SARB is topšŸ‘

2 likes

Kijk eens bij vintage horloges, die zijn meestal kleiner en je hebt een uitstekende kwaliteit voor een schappelijke prijs.

3 likes

:smiley: Je hebt waarschijnlijk gelijk, maar ben wel benieuwd wat voor alternatieven er verder zijn (moet toch een beetje het gevoel hebben dat ik geshopt heb).

Ik heb een beetje hetzelfde probleem. Naar wat voor soort horloge ben je op zoek? Die SARBā€™s zijn prima horloges, dus dat is altijd een goede keus. Zelf ben ik bijvoorbeeld ook gecharmeerd van mijn Seagull 1963, staat ook goed op een kleine pols!

2 likes

Wat betreft de SARB033 las ik in een ander topic dat voor iemand met een pols van 17 cm de verstelmogelijkheden van het bandje niet optimaal waren.

Zou dat betekenen dat het bij een pols van 16 cm net wel lukt?

Ik ben op zoek naar een horloge wat zowel in pak op kantoor als in vrije tijd er goed uit ziet. En de SARB035 en 033 vind ik beide erg mooi.

Ben een nerd, dus mechanisch spreekt mij aan, maar is niet verplicht :wink:

Dan kan die Seagull 1963 dus prima!

4 likes

Als je een tijdje geen horloge meer hebt gedragen
is het zowiezo lastig, want je zult er eerst weer ff aan moeten wennen, bijvoorbeeld sommige metalen banden zitten het lekkerst zodra ze een beetje los bungelen, weer anderen gaan dan alleen maar irriteren.

editā€¦ ik vind het bij ā€œkleineā€ horloges altijd wel prettig wanneer daar een grotere lugbreedte opzit, dan oogt het niet als een dameshorloge. bijvoorbeeld deze met 35mm kast maar wel met een 20mm lug/ bandje op 19cm pols
zou je iets dergelijks hebben op 16 of 18 mm lugs dan oogt het geheel weer wat als een dames of kinderhorloge.

1 like

Japans of Chinees wordt het dus!

Story of my life met mijn lengte.

1 like

Wat vind je van dit 36mm model ?

1 like

Welkom!
Ik heb oon een kleine pols (16.5) en de SARB 035 of de 033 zijn al heel goede alternatieven.
Misschien kan jij een SNK proberen om te dragen en zien hoe het bevaltā€¦

1 like

Pulsar ziet er ook heel mooi uit! Lijkt wel iets groter.

SNK ook mooi, maar minder dan SARB. Maar misschien goed als oefenhorloge (of erbij bij activiteiten waar het horloge gekrast kan worden).

Mijn beste,

Van harte welkom op dit mooie forum.:watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Mijn polsjes zijn zelfs een kleine 16cm in omtrek maar ik draag ook horloges met een diameter van 42cm (bijv Omega SMP en Seiko Monster) die prima passen. Het gaat ook om de grootte en vorm van de lugs.
Mijn voornaamste probleem zijn leuke bandjes vinden bij de horloges.

1 like

Welkom op Horlogeforum!
Zie al een heleboel goede voorstellen, hierboven. En je kwam zelf al met een paar SARB-modellen. Voor een echt mooi en betaalbaar dresshorloge zou ik daarvoor gaan, in jouw geval. Maar er zijn ook erg leuke kleinere, zeer betaalbare en kwalitatief uitstekende duikers, zoals:

Seiko SKX013. De klassieke looks van de SKX007, maar dan nƩt een maatje kleiner.

Seiko SNZF29. Geen ā€˜echteā€™ duiker. Maar prima waterdichtheid en wel de stoere duikerlook. Ook weer een maatje kleiner dan grote broer SNZF17.

Voor deze twee en nog veel meer horloges, zou ik even kijken op de site van Monsterwatches. Eigenaar en Seikoguru Rob heeft aan vele tientallen forumleden horloges verkocht. Ook kan hij iedere Seiko volledig naar wens modden (aanpassen).
Veel plezier met je zoektocht!

3 likes

Welkom op het forum!

Zo rond de 39-40mm is veel te beleven. Van nieuw tot vintage, van duiker tot klassiek.

Citizen NY2300, rond de 40mm, draagt heel comfortabel en is niet duur.

Tudor Prince Oysterdate, rond 34-35mm. Wel iets duurder.

Veel plezier op het forum.

2 likes

Je zou ook eens kunnen kijken naar een voorganger van de Tag Heuer aquaracer. Die zijn rond 38 mm en kunnen (afhankelijk van de uitvoering) ook best dressy gedragen worden.

1 like

Ik heb zelf ook een 16 cm pols maar ik laat met daar niet door beperken, ik draag gewoon horloges tot 50 mm.
Als dagelijkse horloge is dat natuurlijk niet aan te raden, zulke klokken zijn wel erg aanwezig en niet heel erg comfortabel.

Vintage geeft je wel veel mogelijkheden, ik heb bijvoorbeeld deze Tissot PR516, een stoere klok, maar met 36 mm ook heel geschikt voor de kleine pols:

Mocht je toch nieuw willen (die kun je gelijk kopen, bij vintage moet je toch wachten tot er iets geschikts langs komt) dan is deze Tissot PR100 met 37 mm misschien wat (is er ook als automaat):

Oh ja, en welkom hier, veel plezier! :smile:

1 like

Ik weet niet wat je wilt besteden maar ook Breitling heeft horloges gemaakt in 38mm, zoals deze twee van mij:
http://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/2X/d/dbb6cf7e90883944082aee2dc4203cae00b02625.jpg

2 likes