Even voorstellen - AeroW10

Goede middag!

Al een tijdje aan het rondkijken op dit forum en zojuist ook mijn eerste topic gestart. Daarom wou ik mezelf ook graag even voorstellen.

Momenteel zit ik in de laatste fase van mijn master in Lucht- en Ruimtevaarttechniek, dus ik ben voorlopig nog even student. Mijn passie voor horloges was niet altijd zo sterk aanwezig als vandaag de dag, maar is over de laatste 2 jaar aanzienlijk gegroeid. Dit kwam voor een groot deel ook door een collega tijdens een stage die in het bezit was van meerdere mooie horloges. Tijdens deze stage heb ik dan ook mijn eerste aankopen gedaan. Nou was het zo dat mijn stagebedrijf gesponsord werd door IWC en dit betekende dus ook flinke kortingen voor werknemers. Dit heeft er toe geleid dat ik uiteindelijk de verleiding niet heb kunnen weerstaan om ook van deze promotie gebruik te maken.

De eerste aankoop was een Orient Ray II. De tweede een IWC Ingenieur waarvan een foto hieronder en de derde een Seiko SSA357J1 waarvan ook een foto hieronder te vinden is.

Voorlopig ben ik niet van plan nieuwe horloges te kopen, maar als hobby bezig te gaan met vintage horloges van mijn inmiddels overleden opa. Het doel daarvan is meer te leren over het servicen van een uurwerk en indien ik hierin slaag enkele horloges ook weer te gaan dragen. Dit zijn, naar mijn weten, echt geen dure of bijzondere horloges, maar het gaat om de emotionele waarde die eraan verbonden is. In December heb ik het eerste gereedschaap aangeschaft en gestart met een aantal vintage uurwerken van Ebay. Mocht ik over een tijdje beginnen met een van de horloges van mijn opa ben ik van plan om hier wel een verslag van te maken met voor en na foto’s etc. (Als het project slaagt natuurlijk)

Ik kijk er naar uit om meer leuke verhalen te lezen op dit forum en kennis te delen met alle mensen die daar voor openstaan.

Geert

25 likes

Welkom Geert. Ik kan je foto’s nog niet zien.

Edit: het is je gelukt. :+1:

1 like

Vergeten erbij te uploaden. Beginnersfoutje :grinning:

1 like

Welkom en veel plezier op het HF! :+1:t2:

1 like

Welkom!

1 like

Beste Geert,
welkom op HF, en succes met je masterstudie!

1 like

Welkom!

1 like

1 like

Welkom Geert en veel plezier op ons Forum.

1 like

Plezier hier, maar vooral voor de komende tijd: gezondheid toegewenst!

1 like

Welkom hier.
Succes met het opknappen leuke uitdaging.

1 like

Mijn beste,

Geert, van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van HorlogeForummers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom Geert!

1 like

Geert, welkom op HF.

1 like

Welkom op hf en de IWC is prachtig :ok_hand:t2: Veel plezier hier…

1 like

welkom-home

1 like

Welkom bij de club

1 like

Welkom :+1:

1 like

Welkom :smile:

1 like

Welkom!

1 like