Even voorstellen Alan "Dutch" Schaefer

Hallo horlogeforummers,
Na een jaartje anoniem rondlurken op jullie forum leek het mij eindelijk eens tijd om mezelf in te schrijven en voor te stellen.
Ik ben 36 jaar oud, woon in het zuiden van het land (rondom Eindhoven) en ben al van kinds af aan geïnteresseerd in horloges.
De eerste stapjes naar een horlogeverzameling is jaren geleden begonnen met een aantal modemerk exemplaren, ‘plakmerken’ zoals jullie dat ook wel noemen. Hoewel ik er daarvan toch wel een stuk of 3 gehad heb, heeft geen van deze de tand des tijds doorstaan en zijn ze allemaal voortijdig gesneuveld. Dit had overigens niets met de kwaliteit te maken, maar meer met mijn losbandige levensstijl toentertijd, vol met rare acties…

Na verloop van tijd werd de hiervoor beschreven jongen een wat rustigere man. Toen begon immers ook het ‘normale’ leven met een baan/huis/relatie/etc… Toen ik genoeg muntjes verzameld had werd het tijd voor mijn eerste serieuze horloge. Dit werd de Seiko Premier Moonphase Kinetic Direct Drive. Een schitterend en fijn horloge. Dit horloge heb ik een jaar of 5 gehad, waarna ik ‘m weer verkocht. Van deze verkoop heb ik tot op de dag van vandaag spijt. Ik sluit dus ook niet uit dat een soortgelijk horloge in de toekomst weer terug komt.

Na de geboorte van mijn zoon trakteerde ik mijzelf op een nieuw horloge. Ik had immers ook een hele prestatie geleverd. Het werd een Tag Heuer Aquaracer quartz met rode besel. Een erg fijn en mooi horloge en ik koester dit horloge vanwege de achterliggende gedachte.

Als daily beater kwam op enig moment de Reissued Seiko “ARNIE” Solar op mijn pad. In de eerste plaats omdat het gewoon een schitterend en gaaf horloge is, in de tweede plaats omdat de 80’s Arnold Schwarzenegger toch echt wel een jeugdheld is van mij.
Als ik met dit horloge om door het park loop met mijn hond Frans, waan ik mijzelf in de jungle van Guatemala als “DUTCH”, op de hielen gezeten door de onzichtbare Predator. Soms komen Frans en ik dan thuis gecamoufleerd in modder om lichaamswarmte te verbergen. Voor wie de film Predator nooit gezien heeft zal bovenstaande als lariekoek klinken, maar die mensen hebben dan echt wel iets gemist in hun leven.!

Gelukkig heb ik geen extreem dure of exclusieve smaak en mijn grail watch is er dan ook één die vrij goed en vriendelijk geprijsd te krijgen is. Dit betreft de 60’s Seikomatic Weekdater, in mijn geval eentje uit 1964. Ik weet het niet meer zeker, maar in mijn herinnering had mijn opa in de jaren 80 ook een weekdater horloge uit de Seiko stal. Ik heb nu zelf een mooi en fris exemplaar welke altijd goed gelopen heeft. Echter staat het horloge sinds afgelopen week stil en er komt geen beweging meer in. Hier moet ik dus even naar laten kijken. Ik ben bekend met jullie lijst/kaart van horlogemakers, dus misschien kan ik daarin een geschikt adres vinden. Ik wilde al een berichtje sturen naar @koen (Tilburg), maar als nieuw lid kan dat nog niet. Ik hoop dat dat ie misschien mee leest en mij een berichtje kan sturen.

Het horloge wat ik jullie tot slot wil laten zien is een jaren 60 Poljot, type Masonic, handopwinder. Dit horloge zit al enige tijd in mijn collectie, maar ik heb het nog nooit om gehad. (veelste klein en ielig voor mij)
Maar waarom heb ik dit horloge dan? Da’s ook weer een rare actie. Ik was voor het eerst aan het snuffelen op Catawiki en had daar een account aangemaakt. Ik dacht: “laat ik eens voor de gein een bod uitbrengen op een grappig horloge”. Ook om gewoon even te weten hoe het bieden werkt, mocht er stante pede geboden moeten worden op een voorbij komende grail watch. De veiling liep nog een dag of drie, so what could possibly go wrong?
Eindconclusie: Te hoog bod en drie dagen later was ik de winnaar van de veiling. Maar een bod is een bod, dus gewoon aftikken.

Verder nog een g-shock in de collectie, maar die zijn helaas niet kapot te krijgen. En tevens ooit een Apple Watch gekocht, sorry hiervoor…

MVG, Alan “Dutch” Schaefer

67 likes

Haha geniaal! Leuk verhaal en van harte welkom op HF.

4 likes

Welkom! Ahh, Predator! Jammer dat het horloge voor mij veel te groot is! :slight_smile:

1 like

hoi,
Ben ook net op deze forum begonnen.
Vind je verhaal erg leuk dus zou zeggen aangenaam kennis te maken.
Veel plezier hier…
Groet MJ3L

1 like

Welkom en nog veel plezier op ons forum.

1 like

Welkom! Leuk verhaal om te lezen!

1 like

Welkom op HF,
De weekdater is een geweldig horloge. Ik heb er zelf ooit een gehad.
Ik vond hem in de lokale kringloop. Ik mocht hem voor €1 hebben want het batterijtje was leeg!:sunglasses:.
Maar ik heb spijt dat ik hem ooit heb verkocht.
De Arnie is trouwens ook geweldig. Ik hoop nog ooit een originele uit de jaren 80 te vinden.

1 like

Welkom, vermakelijk verhaal al heb ik niet zoveel met Predator, ik neig meer naar The Gothfather en StarWars :sunglasses:

Geniet van je hobby! En ben je geen vrijmetselaar dan heb je niks aan een masonic lijkt me :wink:

1 like

Welkom Alan! Leuke introductie. :+1:

1 like

Welkom, leuk verhaal👌🏾

1 like

En ik maar denken dat de vrouw alleen recht heeft op “baar goud”… Ik moet het hier thuis nog eens over gaan hebben lees ik :face_with_monocle: :wink:

Hopelijk kan iemand hem uit zijn winterslaap halen voor je!

Welkom!!
:call_me_hand:

2 likes

Welkom…:+1:

Welkom bij de club

1 like

Hoi Alan!!! Welkom!!!

1 like

Welkom! Leuk verhaal!:grinning:

1 like

Welkom!

1 like

Welkom Alan, op dit mooie forum vol inspiratie en informatie.

Je hebt een leuke schrijfstijl, dat kan een welkome aanvulling zijn op het forum!

Een mooie tijd hier toegewenst.

1 like

“If it bleeds, we can kill it”

Heerlijk! Welkom op het forum, actieheld!

2 likes

Welkom en veel plezier op het HF! :+1:

1 like

Welkom en een mooie verhaal. Predator een heerlijke film wel de eerste natuurlijk.

1 like