Welkom Alexander op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.
Een mooie tijd hier toegewenst!
Welkom Alexander op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.
Een mooie tijd hier toegewenst!
Van harte welkom Alexander op het enige echte Horlogeforum van de hele wereld!
Heel veel plezier gewenst hier!
Welkom.
Welkom!
Goeie actie het servicen van de Zenith.
Welkom Alexander, Seiko, CW en Zenith Nike mis mee hoor
Welkom Alexander!
En een erg leuke oude Zenith
Welkom Alexander,
Leuke aftrap om een verzameling samen te stellen die bij je past. Goed om je vaders horloge te gaan dragen.
Was het krijgen van een horloge een gebruikelijk cadeau in België? Ik lees vaker op het forum, of in Belgische advertentieteksten, dat een horloge een cadeau was bij de communie. Meestal geen kermishorloge, maar iets van kwaliteit en stijl. Jouw vaders Zenith past in dat plaatje, vandaar mijn vraag.
Bij mijn generatiegenoten in het dorp was de communie afgezwakt tot een ritueel dat gedaan werd om de ouders en met name grootouders blij te maken, om vervolgens nooit meer terug te keren naar de kerk.
Cadeau’s waren in onze gemeente-boven-de-rivieren beperkt tot speelgoed en lekkers. Althans, voor wat ik mij herinner. Ik moest verplicht mee, omdat ik op een katholieke school zat en werd dan op het bankje met nog vier andere 'heidenen’ geplaatst.
Het had bij ons nauwelijks nog betekenis, dus al zou iemand bij ons een horloge hebben gekregen, dan zou dat niet vermeld worden in de advertentie. Maar ik vermoed dat ouders en grootouders bij de Zuiderburen vrijgeviger waren en de communie nog echt belangrijk was…
Welkom👍
Ik denk dat het in vervlogen tijden inderdaad nog een traditioneel geschenk was. Ik heb er zelf ook nog een gekregen toen ik mijn communie deed, maar ik ben wel nogal katholiek opgevoed en heb eigenlijk altijd een liefde gehad voor horloges, dus ik denk dat het wel mijn eigen keuze was. Jammer genoeg toen geen Zenith gekregen, maar wel deze:
Niets bijzonders dus, maar altijd met veel plezier gedragen. Mijn ouders wilden me eigenlijk een Flik Flak horloge geven, gelukkig was die niet in voorraad bij de juwelier.
Op mijn 18e heb ik dan mijn eerste “duurder” (alles is relatief natuurlijk) horloge gekocht, een Tag Heuer Formula 1 chrono. Pas daarna heb ik de mechanische horloges ontdekt en daarbij ook mijn liefde ervoor.
Hierbij ook nog de beloofde foto van mijn huidige collectie (zonder de TAG, die zit voorlopig niet in mijn rotatie en ik moet er eens een nieuwe batterij insteken).
Welkom!
Een leuke, afwisselende collectie, nu al. Die TH gewoon dragen, dat zijn toch handige grab & go horloges. En die Adelaar, gewoon op een vrije ochtend dragen. Of een keer bandje wisselen. Dan houd je het plezier. Mijn jeugdhorloge zit ook niet in mijn roulatie, maar draag hem wel binnenshuis.
Welkom !
Welkom Alexander en aangenaam kennis te maken.
Welkom
Welkom Alexander. Veel plezier hier.
Veel plezier en welkom!
Een goede tijd gewenst!
Welkom!!!