Mijn naam is Alexander en ik ben een liefhebber van horloges. Ooit ben ik begonnen met een Maurice Lacroix 95346 Calypso Date Quartz, maar ik merkte al snel dat mijn interesse eigenlijk meer bij Seiko ligt.
Begin dit jaar heb ik via Catawiki een Seiko Actus SS 6106-8660 uit 1976 aangeschaft, een prachtig vintage exemplaar. Niet veel later volgde een Seiko Sportsmatic Deluxe 5 7619-7040 uit 1966 een echte klassieker die me nog steeds erg blij maakt.
Onlangs zag ik bij de juwelier de Seiko Astron SSJ017J1. Hoewel ik hem even heb omgehad, bleek deze toch te groot en te opvallend voor mijn smaak. En toen… zag ik ineens de Grand Seiko SBGX261. Wat een beauty! Ik heb hem gepast en het voelde direct goed: perfecte maat, geweldig draagcomfort echt een ‘wow’ moment.
We zijn toen naar huis gegaan om alles even te laten bezinken. Het contrast tussen de teleurstelling met de Astron en het enthousiasme over de Grand Seiko voelde als een echte rollercoaster.
En nu komt het dilemma: ik zag op Chrono24 een blauwe variant van de SBGX261, werkelijk een prachtige kleur! Alleen lijkt deze kleur niet in Nederland verkrijgbaar te zijn, en voor zover ik nu begrijp, is deze alleen nieuw te koop op de Japanse markt via Chrono24.
Mocht iemand hier meer over weten of tips hebben, dan hoor ik het heel graag!
Welkom Alexander! En een goede smaak! Ik heb mijn sbgx261 via Chrono24 gekocht en die is in enkele dagen de halve wereld rondgereisd om aan mijn pols te geraken. Dat kan dus een goede optie zijn . Succes en veel plezier met je zoektocht!
Welkom Alexander. Mijn ervaring is dat je in Japan via Chrono24 prima een horloge kan kopen. Heb ik meerdere malen gedaan, en het ging tot nu toe altijd goed. Het is meestal ook goedkoper, zelfs als je de btw etc erbij optelt. Veel plezier hier.