Mijn naam is Honky. Een Friese Youngtimer. Ik ben een liefhebber, geen verzamelaar. Ik heb geen collectie, maar gewoon 1 exemplaar welke ik dagelijks draag. Je zou me meer als voyeur kunnen bestempelen. Ik heb altijd van horloges gehouden. In November 2021 overleed mijn schoonvader. Hij had een paar horloges in een laatje liggen. Een gouden Candino 10176 voor mijn zoon als hij oud genoeg is. Een titanium Prisma en een Rolex. Nu had ik nooit interesse in het merk Rolex, maar deze sprak me erg aan. Dus snuffelen op internet. Op deze manier al heel veel te weten gekomen over echt en nep Rolexen. Tips als “gooi hem in een bak met water en kijk of hij waterdicht is” heb ik niet gedaan. Stel je voor hij is nep ben ik ook gelijk mijn horloge kwijt. Ik vond het een leuk eerbetoon aan mijn schoonvader om hem ongeacht de echtheid te dragen. Je denkt toch misschien is hij echt. Schoonvader heeft veel van de wereld gezien, was een prijswinnende autodealer en kwam vaak in Dubai. Ik weet het, ook allemaal punten om een vreselijke “nepper” te kopen. Na een tijdje (kort) kwam ik er wel achter dat hij nep was. Type was niet te vinden. Kwaliteit was ook slecht. Op dan maar naar de plaatselijke juwelier om de band op maat te laten maken. Tot mijn verbazing kon die mij niet helpen. 2e juwelier geprobeerd. Horloge werd mee naar achteren genomen. Meneer kwam terug en keek mij als ietwat stevige, kale man met enorme baard van boven tot onder aan, boog zich naar mij toe en sprak zachtjes: U weet toch wel dat hij niet echt is? Ik vertelde hem het verhaal van het horloge en daarop is hij op maat gemaakt. Inmiddels draag ik hem niet meer. Hij heeft geen reserve. Enfin, tijdens de zoektocht naar de Rolex kwam ik op jullie forum terecht en ben blijven hangen. Ik heb met veel plezier al het nodige moois voorbij zien komen. Weet nu beter wat ik wel en niet mooi vind. Ook een aantal afkortingen die jullie gebruiken ben ik inmiddels achter gekomen, op één na. Wat bedoelen jullie met AD? Ik wilde een topic openen, maar niet voordat ik me netjes heb voorgesteld.
Welkom!! Authorized Dealer
Welkom bij de club
Welkom op HF
= HorlogeForum
Maar inderdaad… Welkom!
Welkom Honky op het forum veel plezier hier !
Welkom
Welkom Honky op dit leuke forum hoop dat je veel inspiratie en info op doet. Je hebt natuurlijk de regels gelezen op het HF, slim dat je geen foto hebt geplaatst van die Rolex. Maar van die andere 2 staat het je vrij om foto’s te plaatsen. Wij houden namelijk van foto’s .
Ook voyeurs zijn welkom hier hoor en wie weet komen er ooit meer horloges. En met 2 echte horloges heb je al een kleine collectie hoor
Hoi Honkey, welkom! Ik snap het voyeurisme heel goed. Hier nog zo een!
Welkom Honky, veel leesplezier gewenst hier.
Nu heb je jezelf netjes voorgesteld, laat nu de topics maar komen.
Ferry, je bent geweldig.
Alweer iemand blij gemaakt.
Mijn beste,
Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!
Orologio Signaturis Temporis
Welkom mooi verhaal!
Welkom en ben nou wel benieuwd naar een foto…
Welkom op HF Honky. Veel lees -en kijkplezier op het forum
Welkom op het horlogeforum, veel lees en kijkplezier!
Welkom…
Wees welgekomen, Honky