Even voorstellen - Andrew

Hoi allemaal,

Het lijkt mij een goed moment dit topic te openen, iets dat ik steeds een beetje voor me uit schoof. Mijn naam is Andrew, ik ben 34 en een horloge liefhebber uit Leeuwarden. Ben van jongs af aan al gecharmeerd van mooie horloges, met name piloten horloges. Het zal te maken hebben gehad met mijn jeugdelijke obsessie met vliegtuigen en geschiedenis: van de opkomst van Anthony Fokker en Manfred von Richthofen, Mosquito’s en Spitfires tot Phantom’s en Warthog’s.

Nu heb ik bijna twee jaar geleden het horlogevirus opnieuw opgelopen, met het verschil dat ik toen voor het eerst verder keek dan design en het mechanisme dat braaf (naast de indices) tikte. Sindsdien is het één grote leerervaring en geniet ik van lezen en YT kijken over iconische merken, historische modellen en andere mensen hun passie voor horloges.

Afgelopen zomer trouwde één van m’n beste vrienden. Samen met nog twee vrienden hebben we hem een mooie Seiko Presage gegeven als huwelijksgeschenk. Het was voor ons allemaal een speciaal geschenk, en deed mij de emotionele waarde van een mooi horloge opnieuw beseffen.

Ik heb al meerdere malen op het punt gestaan dat ik een mooie klok op het oog had, maar toch weer afhaakte. Nadenken over het opbouwen van een kleine maar praktische collectie, of toch één ‘ultieme’ keuze. Waar te beginnen? Ik heb een zwak voor een mooie blauwe wijzerplaat. Een mooie Squale, Nomos of doorsparen voor een Omega? Of toch een meer (op kortere termijn) bereikbare Seiko, Hamilton of Glycine? Voorlopig blijft het bij genieten van de drie quartz horloges die ik heb, en meelezen wat er hier op het forum speelt.

Groet,

Andrew

27 likes

Welkom op HF !
20190823_073131

1 like

Hé, welkom! :champagne:

:smirk:

2 likes

Welkom op dit mooie forum :wink:

1 like

Oefff prachtig

1 like

Welkom!

1 like

Welkom Andrew

1 like

Welkom Andrew en veel plezier hier!

1 like

Welkom op het Horloge Forum en veel plezier hier!

1 like

Van harte welkom :clap:

1 like

Van harte welkom Andrew :wave:t3:

1 like

Welkom Andrew!

Hier kan je niet fout mee gaan, ik heb er zelf ook genoeg :grin:

4 likes

Hoi…welkom.
genoeg om over na te denken en een mooi vooruitzicht.
succes met de hobby.

1 like

Welkom

en ik herken je situatie. Zit ook in de twijfel tussen 1 “duur” horloge of 1 “betaalbare” per situatie.

1 like

Hoi Andrew, van harte welkom hier! :slight_smile: :+1:

1 like

Mijn beste,

Andrew, van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van HorlogeForummers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

welkom-home

1 like

Welkom en veel plezier hier.

1 like

Welkom

1 like

image

1 like