Even voorstellen: Applebaum

Hallo mede forum leden! Na al een tijdje actief te zijn op dit forum besloten om mij ook maar even voor te stellen. Mijn naam is Bram, 32 jaar, en ik ben sinds begin 2018 eigenlijk pas echt gegrepen door het horloge virus :wink: Voorheen droeg ik een Timex weekender met zwarte plaat en NATO strap, maar na een mooie business deal begin 2018, eindelijk een “echt” horloge gekocht: een Rolex Submariner 14060M uit 2004, full set met alles erop en eraan, zelfs het anker :slight_smile:… heerlijk om precies te bepalen wat je wilt hebben (2 liner, geen engraving op de rehaut, “Swiss made” niet “Swiss” etc.), dat te zoeken, te vinden en te kopen!

Daarna een poging gedaan tot een beetje handel en een tweetal toffe horloges gezocht en gekocht, welke ik uiteindelijk ook weer met een beetje winst heb verkocht:

Een Tudor 74000N uit 1997:

En een Quartz Omega Seamaster 300 “Jacques Mayol” uit de jaren '80:

Toen eind 2018 als een van de eerste in NL (iig de eerste bij Gassan :wink: ) de Tudor Black Bay 58 weten te bemachtigen. Ik wilde heel graag een nieuw horloge uit het jaar waarin mijn zoontje was geboren, om deze uiteindelijk ook aan hem te geven. Sinds de presentatie van de BB58 bij Basel was ik echt gegrepen door dit horloge en elke keer als ik’m draag is dat weer zo, wat een top design!

Daarna met de winst van bovenstaande horloges een prachtige Datejust 1601 uit 1970 gekocht, het horloge wat ik nu bijna elke dag draag. Ben inmiddels van plan om de Sub te verkopen en een Datejust 126234 met blauwe plaat te vinden (en dan hopelijk kopen :wink: ). 40mm is mij toch iets te groot!

Ik vind dit een superleuk en positief forum waar ik al veel van heb geleerd. Draag graag ook mijn steentje bij! Bedankt alvast allemaal! :wave:

42 likes

1 like

Welkom Bram. Goede smaak :+1::sunglasses:

1 like

Welkom!

1 like

dank!

1 like

thanks!

Welkom op het Horloge Forum en veel plezier hier gewenst! Mooie rij horloges! (vooral die Omega😀).

1 like

Welkom en veel plezier op het HF! :+1:

Man man man, dat doe je goed! :+1::wink:

1 like

Welkom en veel plezier (in het Blauwe gedeelte over een tijdje) op ons Forum :grinning:

1 like

download

Van harte welkom hier! :slight_smile: :+1:

Mijn beste,

Bram, van harte welkom binnen de gelederen van dit vermaarde HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom! Denk goed na vooraleer je die 14060M van de hand doet. De kans is groot dat je er achteraf spijt van krijgt en die vergissing herstellen kan kostbaar zijn…

1 like

Je bedoeld dat hij waarsch nog meer waard wordt? Je moet kopen wat je mooi vindt en draagt vind ik :wink: waardevermeerdering is leuk maar dragen is leuker!

Nee, eigenlijk bedoel ik hiermee te zeggen dat dit horloge een icoon is. Het soort horloge waar je achteraf spijt van krijgt dat je het van de hand hebt gedaan. En omdat de vraag naar een icoon vaak groeit, wordt de prijs er inderdaad niet lager op. Dus ik doel niet op de investeringswaarde maar wel op de unieke eigenschappen van deze oer-klassieker.
Maar als je er totaal geen klik bij hebt, dan maar in het blauwe gedeelte. Ga je zo goed als zeker iemand heel snel heel blij maken hier op het forum.

2 likes

Goed bezig Bram. Welkom.

1 like

Bram, welkom! Goede smaak heb je! Veel plezier alhier!!

1 like

image

Welkom op dit forum en complimenten voor je verzameling! :sunglasses:

1 like

Welkom hier! Leuk horloge, die Timex. Waar is die foto?

En heeft je naam iets met Bonita Applebum te maken? Nu ik het zo lees denk ik het niet. :grin:

1 like