Even voorstellen: ASTEL

Hallo ik ben nieuw hier op HF en wil mij even voorstellen mijn naam is astel en ook ik ben behept met het horloge virus en mijn cillectie bestaat voornamelijk uit de gewone merken, mijn kennis van de techniek is niet zo groot en is beperkt tot een batterij of een band vernieuwen. Nu ik dit typt heb ik gelijk een vraag bijgaand doe uk wat foto’s wat ik in 1970 gekocht heb en waar ik toen erg zuinig op was, nu wilde ik weer eens kijken alles het nog deed en heb er een nieuwe batterij ingezet maar hij doet niets meer kan iemand mij misschien op weg helpen wat het zou kunnen zijn alvast bedankt.

(upload://dcvFiUVFi6uu6srFjlex8C1e33R.jpeg)

44 likes

Welkom bij de club Astel.

1 like

welkom op dit mooie Forum :wink:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom !!

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Dag Astel!

Al heb ik mij ook pas vandaag aangemeld en ben dus net als jij nieuw hier, heet ik je welkom!

Ik ben geen professional, maar hoop dat ik je met mijn beetje kennis verder kan helpen.
Hier een aantal stappen die je kunt ondernemen:

Als je horloge nog steeds niet werkt nadat je de batterij hebt vervangen, zijn er een paar stappen die je kunt ondernemen:

1. Controleer de batterij opnieuw:

• Zorg ervoor dat de batterij goed op zijn plaats zit en de juiste kant boven is.
    • Controleer of de nieuwe batterij inderdaad nieuw is en goed werkt.
  2. Controleer op corrosie:

• Kijk of er roest of corrosie is op de batterijcontacten. Als er corrosie is, kan dit de stroomtoevoer blokkeren. Je kunt voorzichtig proberen de contacten schoon te maken met een wattenstaafje en een beetje isopropylalcohol.
  3. Controleer de batterijcontacten:

• Zorg ervoor dat de contacten de batterij goed raken. Soms kunnen de contactpunten verbogen of vies zijn, wat ervoor zorgt dat er geen goede verbinding is.
  4. Controleer op andere fysieke problemen:

• Kijk of er iets los zit in het horloge, zoals tandwielen of andere interne onderdelen. Als je niet comfortabel bent met het openen van je horloge, is dit iets wat een professionele horlogemaker kan controleren.
  5. Reset het horloge:

• Sommige horloges hebben een kleine resetknop die je met een paperclip kunt indrukken. Controleer de handleiding van je horloge om te zien of dit een optie is.
  6. Controleer of het horloge mechanisch is:

• Als je horloge een mechanisch uurwerk heeft (in plaats van een kwartsuurwerk), dan heeft het geen batterij nodig, maar moet het opgewonden worden.

Ik hoop dat je er zo uitkomt. Als geen van de bovenstaande stappen werkt, is het waarschijnlijk tijd om je horloge naar een professionele horlogemaker te brengen. Er kan een intern probleem zijn dat gerepareerd moet worden.

Succes! En veel plezier met je nieuwe aankoop!

12 likes

Van harte welkom!!!

1 like

Welkom. Veel plezier hier.

1 like

Welkom!

1 like

welkom-home

Welkom :partying_face:

1 like

Welkom Astel!

1 like

Welkom bij je nieuwe verslaving :+1:

1 like

welkom Astel,
en zoals @Patser036 al aangaf sluit ik me daar volledig bij aan :ok_hand:
en als het lukt,
draag hem dan met plezier

1 like

Van harte welkom!

1 like

Welkom Astel!

Zelf heb ik niet echt veel kennis van kwarts uurwerken en nog minder van digitale uurwerken dus ik heb je antwoord niet. Maar gelukkig zijn er hier mensen die je wel op weg kunnen helpen, met net iets beter advies dan dat van @Patser036 / ChatGPT hoop ik :laughing: Zo niet dan raad ik je aan bij punt 5 te stoppen en naar de horlogemaker te gaan met

:face_with_raised_eyebrow: :rofl:

Veel plezier op het forum!

3 likes

Welkom bij de club Astel

1 like

Astel, welkom op HF!

1 like

Welkom astel op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Een mooie tijd hier toegewenst.

Ik hoop dat iemand jou kan helpen met het horloge.

1 like