Even voorstellen : Badjas

Hallo allemaal,

Ik had al een paar keer meegelezen maar nooit echt de moeite genomen om mijzelf voor te stellen.

Sinds 2017 ben ik in het bezit van een Tissot powermatic 80 openhart. Mijn eerste automaat. Gekregen van mijn vrouw voor onze trouwdag. Onlangs een service beurt gehad en loop weer als een zonnetje.

Mijn interesse qua horloges is best breed, ik ben nog zoekende naar wat ik wil qua uitbreiden van mijn collectie. De meer klassieke horloges lijken mijn voorkeur te hebben.

Ik zou ooit nog graag een moonphase willen, gewoon omdat het kan ( de longines master chrono moonphase bijvoorbeeld) , niet omdat ik het nodig heb. Daar komt ook gelijk het punt tav een watchwinder bij kijken. Voor nu ga ik er geen vragen over stellen. Meer dan genoeg al over gelezen op het forum :face_with_monocle:.

Aat ik daarnaast nog een fantastisch horloge vind, de Omega speedmaster Anniversary serie, met snoopy op de achterkant.

Ben voor mijn werk onlangs in Singapore geweest, lijkt wel een soort van horloge walhalla, maar de meeste merken daar zijn veelal onbereikbaar voor mij.

Wel een mooie Seiko gezien waar ik op het forum weinig over kan vinden. Gaat om de SARF023 / SPB361. Een Presage sharp edge als ik het goed heb. Ben wel benieuw naar jullie idee over dit horloge. Zelf spreekt hij me wel aan, gouden details op een zwarte plaat en zwarte kast/band. Anders dan anders in mij ogen. Tegenhanger die ik hier tegen kwam, de SPB223J1 met witte plaat, van de zelfde lijn. Lijkt wat meer weg te hebben van de meer klassieke modellen van andere merken, maar dat is mijn bescheiden mening.

Bedankt zover voor alle informatie die ik hier heb kunnen vinden. Het is een mooie aanvulling op mijn eigen kennis en het maakt de hobby een heel stuk leuker als je deze kan delen met gelijk gestemde. Ik hoop jullie snel op de hoogte te kunnen brengen van een nieuwe aanwinst.

55 likes

Welkom hier op dit mooien forum! :+1:

welkom

Welkom…:+1:

Welkom. Veel plezier hier.

Welkom Badjas ! Is een badjas je dagelijks tenue of wist je ff geen andere naam te verzinnen :smile: Veel plezier hier :+1:t2:

Van harte welkom!

Welkom op HF

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

fe406d40-2761-4e71-b00f-598e857f1af5

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom!

Welkom, veel plezier hier!

Welkom op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Een mooie tijd hier toegewenst!

Van harte welkom Badjas :+1:

image

6 likes

Welkom!

Dit horloge al eens overwogen? Heeft een power reserve van vijf jaar:

Het leven biedt veel opties. Er is helemaal niks mis met een dressy quartz tweehander met maanfase, zelfs Cartier Santos Galbee horloges zijn te vinden in die configuratie.

43 x 14mm? Poeh. Dat zijn nogal units hoor. Ik heb het liefst kleiner en ook zeker niet zwart DLC gecoat, want ik ben geen tiener meer.

Verder is het een prima GMT, een flyer GMT zelfs.

Die is nog steeds erg groot, maar wel veel mooier, in mijn optiek.

2 likes

Welkom bij de club.

Welkom.

Welkom!:+1:

Welkom op HF Badjas

Welkom hier!