Even voorstellen: Bas (21 jaar)

Even een kijkje in het blauwe gedeelte nemen.
En anders een gezocht topic maken.
Dit model komt regelmatig voor.

Daarbij het advies zoals hier boven word aangeven om de foto’s weg te halen.

2 likes

Welkom Bas!

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Ik heb de indruk dat de prijs van luxeproducten als horloges niet eens zoveel lager is als in Nederland. Dat geldt al helemaal niet voor de kans dat je opgelicht wordt, zeker met vintage Omega. If it sounds to good to be true…

Plus informatie in de markt is in deze tijd vrij volledig. Een Indonesische verkoper weet ook echt wel wat de Europese marktprijs is van een echte Omega en door het bestaan van internet is hij niet langer afhankelijk van de lokale bevolking voor zijn afzetmarkt. Die tijd ligt inmiddels ver achter ons.

Het beste kun je bij een gerennomeerde verkoper in Nederland of hier in het blauwe gedeelte kijken.

Ja, je betaalt een paar honderd euro meer dan wanneer je net die ene deal in Indonesië zou vinden, maar wil je voor dat geld zoveel risico lopen? .

1 like

Welkom Bas!
Heel goed opletten in de Indonesische markt. Ben zelf indisch en weet dat het een mijnenveld is daar.

Enkele tips;
Zoek eerst een horloge die je wilt en doe veel onderzoek.

Als je dan weet welk horloge je wilt, kun je de verschillende versies ervan herkennen en beter zien of het klopt. Uurloon stelt daar namelijk niets voor en die Indonesiërs zijn erg handig. Er zijn dus genoeg die meerdere horloges inkopen en deze samenvoegen (frankenwatches). Andere uurwerken, aftermarket en replica onderdelen van dails tot kleine onderdelen in het uurwerk.

Dus niet zoeken op de markt en dan proberen te achterhalen of het klopt, maar eerst zoeken naar het model, onderzoek doen en dan zoeken op de markt.

Succes :slight_smile:

4 likes

Welkom Bas! Succes met de zoektocht. Er zijn al ver goede tips hierboven gegeven :innocent:

1 like

Welkom op HF Bas.

1 like

Mooie tijd hier :sunglasses:

1 like

Welkom op HF Bas en Ninda, veel plezier hier gewenst!

1 like

Welkom.

1 like

Hoi Bas welkom hier. Een goede start zou ik zeggen. Je eerste 300 worden tenminste nu wel goed besteedt :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Welkom Bas !

1 like

Gave Connie Bas, welkom!
475 euro euro voor dit horloge lijkt me niet zo gek veel?
Maar misschien kunnen experts daar wat anders over zeggen.

1 like

Van harte welkom Bas!

1 like

1 like

Van harte welkom hier!

1 like

Welkom🙂

1 like

welkom en veel leesplezier :+1:

1 like

Welkom!

1 like

Welkom op het forum! Veel (lees)plezier hier.

1 like