Beste horlogevrienden,
Zoals velen consumeer ik al een tijdje dit mooie forum en dus is het de hoogste tijd om me even voor te stellen.
Mijn interesse voor horloges is ooit begonnen met een Casiootje op jonge leeftijd en daarna een nog toffere Casio met hartslagmeter. Die deed het voor geen meter, maar gaaf was het absoluut! Ik ben hem later kwijtgeraakt, maar hierbij een fotootje van het interweb:
Mijn vader droeg vroeger altijd een Seiko die zichzelf opwond door alleen maar de beweging van zijn arm. Dat was voor mij pure mechanische magie. Een hoogtepunt maar ook een dieptepunt op horlogegebied was de gouden Omega die ik van mijn grootvader erfde. Want helaas was die zo nep als wat.
Een paar jaar geleden werd ik zo gestrest van mijn fitness tracker dat ik behoefte kreeg aan de rust en charme van een mechanisch horloge. Ik was verbaasd dat je bij Ome Ali voor minder dan 100 euro een echt tikkende handgewonden flieger kon kopen! Toen is de liefhebberij echt begonnen met veel lezen, reviews op internet en vooral: horloges kijken in de etalages en voorzichtig af en toe wat passen.
Mijn eerste echte horloge was een prachtige Seiko Sarb 035 die recent toewas aan een nieuw uurwerkje en hopelijk altijd blijft. Op een vakantie maakte ik kennis met Nomos en raakte behoorlijk verslingerd aan het merk. Later kon ik een prachtige Zurich Datum bemachtigen, die nu al een jaar of twee fungeert als mijn dagelijkse horloge. Voor het sporten en klussen in en om het huis is daar kort geleden een Casio DW5000R bijgekomen, waar ik boven verwachting veel van geniet.
Hartelijke groet en tot ziens!
Bas