Even voorstellen: BendelaCreme

Hallo mede liefhebbers,

Mijn naam is Ben en ik kijk al weer 536 dagen en 23.500 berichten mee. Met veel plezier lees ik over jullie horloges en kijk ik naar de mooie foto’s.

In mijn jeugd kocht ik een paar horloges die het benoemen niet waard zijn. Op mijn 18e kocht ik een Luminox field watch 1827. Ik heb hier geen fatsoenlijke foto van. Ik kocht hem vanwege het tritium op de indexen, iets wat voor mij op meer horloges mag zitten.

Mijn eerste “echte” horloge kocht ik om een jaar stoppen met roken te vieren en dat werd een Oris Aquis:

Dit horloge is voor mij de perfect allrounder. Ik draag hem dagelijks en doe hem alleen af met kluswerk, tuinieren of ander heel lomp werk. Ik heb hem nu 9 jaar en is in prima staat. De gangreserve is nog maar een uur of 18, maar als ik hem een paar dagen draag, loopt hij prima op tijd.

Bij het tekenen van mijn laatste arbeidsovereenkomst in 2022 kocht ik een iets zakelijker horloge, wat mooi onder de manchetten van mijn overhemd valt. Een Tudor Royal day + date:

Ik zag dit horloge op de site van Tudor en vond het ontzettend lelijk. Toen ik bij Schaap en Citroen was om een IWC te gaan kopen, werd ik toch niet overtuigd. De verkoper liet me deze Tudor toch even zien en ik was meteen verkocht.

Gisteren kreeg ik een vervelende diagnose (ziekte van Crohn) en wilde ik mijn verdriet wegnemen door een leuk horloge te kopen. Niets rarioneels, geen weloverwogen keuze, gewoon omdat ik het mooi vind. Een Tag Heuer Autavia bronze:

Hij werd zelfs geleverd in een -naar mijn mening- mooie doos.

Ik hoop nog vele leuke horloges te kopen. De volgende wordt wellicht een chronograaf. Ik twijfel tussen de Tudor Black Bay chrono:

En de Omega Speedmaster:

Mijn grail watch is een Glashütte Original panomaticlunar(foto van internet):

Dankjewel voor het lezen van mijn voorstelberichtje.

75 likes

Hoi Ben, welkom maar je bent hier al best lang dus eigenlijk is een “aangenaam kennis te maken” meer van toepassing.

welkom op dit mooie Forum :wink:

Leuke collectie! :grin:

Welkom…En sterkte. Crohn is een nare aandoening.
Mooie horloges heb je.

Welkom hier!

Welkom! Al ben je langer aanwezig hier dan ik :wink:

Zoooow, over een Sleeping cell gesproken, Ben is er echt 1.

Wellicht zien we je ooit nog eens een keer :sweat_smile:.

Allemaal geintjes natuurlijk.

Aangenaam kennis te maken Ben en leuke tijd hier op het forum!

Mooie collectie ook!

1 like

Welkom en al een hele mooie set horloges!
Succes/sterkte met de aandoening. Hopelijk in ‘lichte’ vorm en heb je er niet te veel last van (bekend hiermee van heel dichtbij helaas).

Welkom!
Mooie horloges, veel succes/sterkte om alles goed onder controle te houden!

Dag Ben,

Van harte welkom alsnog, op het enige echte Horlogeforum van de hele wereld!:sunglasses:

Sterkte met de akelige diagnose! En complimenten voor de collectie horloges die je hebt. Zeer mooi!:ok_hand::slightly_smiling_face:

Welkom, je hebt een mooie collectie! Vervelend van de Crohn, maar dat gaat vast uiteindelijk helemaal goedkomen. Veel plezier op het forum :wink:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom :partying_face:

Van harte welkom Ben :+1:

Sterkte met de gestelde diagnose, fijn dat je duidelijkheid hebt. Hopelijk ervaar je met goede voeding en medicijnen snel een goede balans.

Aangenaam Ben :hugs:

hoi Ben,

Welkom!!! Leuke collectie! Veel plezier hier :grinning:

Welkom en dat er nog vele leuke horloges mogen volgen :slight_smile:

Alsnog welkom bij de club Ben.