Even voorstellen: Cav

My Ultimate Two-Piece Collection
Toevallig werd dit draadje net omhoog geschopt en las ik terug hoe ik het begin maart voor me zag.

De Casio had ik vanaf mijn 12e. Jarenlang gedragen, met name tijdens het windsurfen, mountainbiken en weet ik wat. Helaas ergens in mijn latere leven vergeten waar ik hem heb gelaten. Heel vaak kijk ik naar het tweedehands aanbod, en hoe meer ik ernaar kijk hoe minder behoefte ik heb aan duurdere (betere?) horloges. Maar lukraak eentje van eBay trekken is toch niet hetzelfde als die oude van mijzelf terugvinden. Ik ben echter bang dat het die kant opgaat, want ik wil hem graag weer dragen. Dit horloge past me.

Check

1 like

@dragawatch The Bloch entered the collection today.

Next stop: … :wink:

Crosspost - maar dan heb ik het ff centraal.

Morgen is het vaderdag, helaas zonder de mijne. Gelukkig had ik dit horloge nog, zíjn Citizen Dual Time die hij hoogstwaarschijnlijk in Canada heeft gekocht in 1980.

Buddies forever
Het gaat om de pols. :sunglasses:

Status 25 januari 2025 (en heel wat jaren ervoor!)

Zo dood als een pier.

In februari had ik het uurwerk aan de praat, maar het display lukt me maar niet. Alles uit elkaar gehaald, wat youtube filmpjes nagespeeld, maar het beeld bleef slecht. Dat het überhaupt werkte als eerste horloge die ik uit elkaar haalde én weer in elkaar zette was voor mij een wonder. En het begin van een nieuwe hobby.

Intussen de schakelband, de kast en het glas gereinigd. Daarna het glas gepolijst, maar zónder alle krassen te verwijderen.

Ook op de kast heb ik wel licht gepolijst, maar dit horloge is tientallen keren de Atlantische oceaan over geweest, heeft meer van Amerika en Canada gezien, dan ik ooit kan inhalen. Dit was mijn pa’s GADA.

Hij droeg hem aan de bar met Roger Moore, waarmee hij samen Whisky dronk, hij had hem om toen hij Donald Trump uitlegde hoe het Nederlandse pensioenstelsel werkte. Hij was niet onder de indruk van status. Mijn pa was niet bescheiden, maar hij was wel oprecht en nuchter. Hij liet zich niet imponeren door zo’n gesjeesde New Yorkse Tycoon…

Mijn vader was de enige zoon van een fabrieksarbeider die de kans had gekregen om wél naar school te mogen. Zijn zusjes niet. Mijn vader was zich bewust waar hij vandaan kwam en dat hij geluk had gehad. Hij koos voor Citizen en Seiko. Vooral deze Citizen stond hem zo goed. Mijn pa was cool in de jaren '80. En ik was daar trots op. Nog steeds.

Dit horloge ging mee op kampeervakanties, naar Mallorca en had hij om als we bij het Comomeer de bergen in liepen en van een waterval sprongen. Totdat het werd vervangen door een Seiko tank, iets meer dressy (heb ik ook) en daarna de Seiko Titanium die jullie vaker zien op Hf.

Nee, ik wilde géén krasjes wegpolijsten. En nee, ik wilde niet opgeven.

In maart kwam er uit Spanje een donor binnen. Gokje, want die deed het niet. En inderdaad, batterijwissel bood geen soelaas.

Wat te doen? Dat dacht ik een aantal keer.
Uitbesteden? Dat zou gelijk staan aan opgeven.

Uitstellen dan maar.

Gelukkig kwam er een betere donor op mijn radar. Met goed beeld. Een upgrade van het uurwerk, had ik al in de andere donor gezien. Een grotere coil en wat andere upgrades.

Maar zou het passen?
Laat staan werken?

Dat was appeltje eitje!

Deze doet het weer sinds vanavond.

Deze is morgen voor jou pa! :beer:

7 likes

Mooi man! :pray:

1 like

Wat een verhaal Dennis! Ik ben soort van jalours op dat horloge. Ook Usa en Canada fan.
En Bond liefhebber, de politiek ligt me wat minder. (Trump is jarig trouwens) :wink:
Koester de mooie herinneringen!

1 like

Trump was toen net zo min politicus als nu. :face_with_peeking_eye: Het was puur zakendoen met Trump. Dat ging toen al met veel bombarie, maar alles in Jip & Janneke taal. Midden jaren 80 was dat.

En mijn pa gebruikte het Placa Hotel (toevallig ook van Trump) als uitvalsbasis voor alle zakenreizen daar. Daarom de Dual Time. Van tijdzone, naar tijdzone hoppen. Hierboven in het draadje had ik er al wat over gepost.

Met Moore had hij een leuke discussie over wie de beste Bond was. Samen kozen ze Connery. Ikzelf ben altijd een echte Roger Moore fan geweest. Zijn 007 is zoals één van de echte personen waarop het karakter van Ian Fleming gebaseerd is. Dat spreekt mij aan. Een mix van dapper, stoer, stijlvol én onnozel; noem het impulsief. Ik vind dat Moore dat het beste vertolkte. In één van Moore’s boeken kaart hij zijn eigen onkunde aan, dat vind ik ook wel mans. En zijn horlogekeuze blijft interessant!

1 like

Aha het wordt al duidelijker. :blush:
Had een oom die dominee was in Michigan en nog een neef die dat ook werd. En een oom in Canada in de accountancy. Verder een zwager die regelmatig in Florida moest zijn vanwege zaken.

Die bracht ook de humor meer in. Toch heb ik vooral ook een zwak voor de oer Bond Connery. Die Britse onverstoorbaarheid en de nostalgie.

1 like

Ik was al mijn bed ingedoken. Horloge vergeten af te doen… Maar verrek, het lampje werkt ook weer! :ok_hand:t3:

Truste!

1 like

:grin: :+1:
:sleeping:

1 like

giphy

Prachtig eerbetoon :+1:

1 like