Even voorstellen, Cypraea

Hoi Marc! Welkom en een mooie aanvliegroute om zo je collectie op te bouwen. Ik ben zelf iets impulsiever ben ik bang.

Welkom op HF en veel plezier hier gewenst!

image

Dag Marc, welkom hier.
Heb je ook een technische achtergrond of opleiding?

1 like

Hoi Dirk,
Ik heb een landmeetkundige achtergrond. Wel technisch maar geen fijntechniek.

Welkom :grin:

Welkom! Kom maar op met de andere 3 verhalen en natuurlijk foto’s erbij.

1 like

Welkom op HF !
Sterkte met deze prachtige hobby en onthou :
We staan achter je !

attachment-Dirkzwager-boks-high-five-272x164

Hoi allemaal,
Op verzoek van enkele wat afbeeldingen van mijn horloges. Op voorhand mijn excuses voor de kwaliteit :slight_smile:

!
Dit is een horloge wat al 4 generaties van oudste zoon wordt doorgeven aan de volgende generatie.
Ik heb dit horloge bij het behalen van mijn diploma van mijn vader gekregen en mijn oudste zoon krijgt het t.z.t.
DSC_1151|281x500!
Deze Ref. 5035R heb ik na lang sparen en het verkopen van mijn oude schelpen collectie kunnen aanschaffen vorig jaar november. Ik spaarde mijn hele leven schelpen maar ben ermee gestopt omdat mijn zoons geen interesse hadden in de verzameling. En op deze manier kan ik mijn eigen traditie starten. :stuck_out_tongue:

Deze IWC Portofino heb ik in 2005 aangeschaft met het geld wat mijn broer me nagelaten heeft. Hij was mijn maatje en dit horloge heeft dan ook de meeste waarde voor me.

En tenslotte de Seiko 5 die ik vorig jaar van mijn vader heb gekregen. Hij komt uit zijn collectie en ik vond de blauwe wijzerplaat met sunburst middencirkel erg mooi. Dit is het horloge wat ik zomers draag vanwege de bracelet.
Zoals eerder gezegd een kleine collectie met een verhaal. Ben benieuwd naar jullie verhalen.
Groet,
Marc

4 likes

De foto van de 5035.

2 likes

Met die horloges kun je jouw zoon tzt vast enorm blij maken … eerst zelf nog even vele jaren van genieten! :+1::smiley:

1 like

Mooie collectie!

Welkom Marc!!

Prachtig die Patek. En het verhaal er achter maakt het nog mooier om te dragen kan ik mij enigszins voorstellen. Welkom!

Welkom en veel plezier…En als je diverse metalen interessant vindt dan is deze met een kast van Palladium mischien interessant voor je, hij is helaas net verkocht

Een Alfred Rochat & Fills (ook bekend als Arola) chronograaf uit 2000. Stond te koop op Reddit.

Welkom hier!

Welkom!

Perfect Marc, geniet van deze prachtige verslaving.