Even voorstellen, Cypraea

Hallo,
Ik ben Marc, 51 jaar oud en eigenlijk mijn hele leven al een horloge liefhebber.
Sinds zo’n 1 1/2 jaar ben ik wat serieuzer met de liefhebberij bezig.
Ik lees veel online en ben geabonneerd op enkele Youtube kanalen (Blog to watch, Revolution, Watchbox en bepaalde merken). Mijn interesse ligt vooral op het technische vlak (calibers, innovaties e.d.)
In de loop der jaren heb ik een (mini) verzameling (4 stuks) opgebouwd.
Ik heb niet een bepaald einddoel maar ik wil me beperken tot niet meer dan 6 a 7 stuks om in ieder geval de horloges met regelmaat te kunnen dragen.
Mijn insteek is om een stuk te hebben in 4 metaalsoorten (staal, roodgoud, witgoud en platina) en een aantal complicaties (chronograaf, GMT, Worldtimer, jaar-/eeuwige kalender).Dit alles in combinatie.
Zijn er meer verzamelaars met een soortgelijke aanpak?
Mijn voorkeur gaat uit naar dresswatches met band. Hoewel een bracelet in de zomer misschien de voorkeur heeft.
Verder heb ik een vrij dunne pols dus horloges boven de 42 mm vallen snel af.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Marc

20 likes

Welkom Marc! En welke merken/types heb je in de verzameling?

1 like

Welkom! :+1::smiley:

Van harte welkom hier! :slight_smile: :+1:

Welkom Marc! Ik ben bescheiden begonnen. Wou graag een beater, dresswatch, duiker en chrono in mijn collectie. Jouw aanpak klinkt ambitieus, maar ook duur. :rofl:

Succes met verzamelen!

1 like

Hoi TagEd,
Ik heb o.a. een Seiko 5 een geschenk van mijn vader. Dit is mijn zomerse beater watch, geblutst en bekrast, maar wel dierbaar.
Dat geldt eigenlijk voor de overige horloges: ze hebben een “verhaal” te vertellen.
Ik denk dat dat voor veel liefhebbers opgaat.

1 like

Hoi Batossai,
Stapje voor stapje :money_mouth_face:

1 like

Beste Marc,
Welkom op HF!

Welkom!

Welkom hier op het forum!

Welkom op HF

Welkom!

Welkom :+1:

Mijn beste,

Marc, van harte welkom, in die getalenteerde wereld van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

image

Welkom en veel plezier op HF :+1::grinning:

Welkom op het enige echte Horlogeforum Marc! :handshake:

De Seiko 5 vind ik gaaf met het verhaal erbij. :smiley::+1: Ik ben nu wel heel benieuwd naar de andere drie verhalen! :smirk:

Hallo en welkom! :wave:

WELKOM en waar zijn de foto’s :hugs::hugs:

1 like

Welkom, Marc en veel plezier op ons forum.