Even voorstellen dan maar!

Beste Forummers,

Zoals zovelen eerst even een tijdje rondgekeken maar me nu maar even netjes voorstellen! Mijn naam is Magnel, 48 jaar, getrouwd, 3 zonen en sinds kort steeds verslaafder aan het raken aan het horlogevirus.

Ik betrap me erop dat ik iedere dag hier rondkijk/lees en veel op zoek ben naar horloges, het is echt een verslaving. Eentje die nog niet zo lang geleden is begonnen eigenlijk. Als aandenken aan de geboorte van mijn zoon eerder dit jaar wilde ik mezelf een horloge cadeau doen. Ik hou er van om avond aan avond dingen uit te zoeken en dus begon mijn zoektocht, totaal zonder enig verstand van zaken. Er ging een wereld voor me open. Begonnen bij Zwitserse merken met historie kwam ik al snel uit bij Japanse merken, eigenlijk vanwege de techniek en de finesse waarmee de horloges gemaakt worden. Ik had geen idee wat een duiker, een dresser e.d. inhield maar mijn blik was al snel gericht op de SARB033. Bijna niet meer te krijgen maar via solojapan er 1 kunnen bemachtigen.
Daarna wilde mijn zoon van 15 (ja de leeftijden van mijn zonen liggen wat uiteen :slight_smile: ), ook een horloge en wel 1 die we samen zouden hebben. Ik wilde eigenlijk een SKX007 maar hij had zijn zinnen gezet op de Orient Mako. 1 gekocht via dit forum en 1 nieuw via SeriousWatches.
En nu? Nu begint het toch al te kriebelen naar een nieuwe…de zoektocht herhaalt zich. SKX, Oris Save the Ocean, Longines VHP, of toch een keer echt gaan voor die Speedmaster die ik zo mooi vind. Mooier dan een Grand Seiko? Ik weet het niet, het blijft lastig en voor velen hier herkenbaar denk ik. Ben er wel achter dat het nauw luistert, en dat ik eenvoud en mooie details kan waarderen.

Oke, genoeg over hoe het is gekomen. Ik heb ook mijn horloges van lang geleden uit de kast gehaald, bij een paar al nieuwe batterijen erin gezet en zal ze hier kort toelichten, inclusief de altijd zo verlangde foto’s!
Zoals jullie kunnen zien zijn alle horloges flink gedragen, inclusief de nodige krasjes en butsen. Voor mij is een horloge een sieraad maar wel 1 die gedragen moet worden. Ik ben er dan ook niet zuinig op.

Pulsar:
Mijn eerste horloge, gekregen van mijn moeder toen ik een jaar of 12 was en dus inmiddels 36 jaar oud. Net uit de la gehaald, nieuwe batterij erin gezet en op nato gezet. Staat best goed en ga 'm weer dragen!

Rodania
Ook gekregen van mijn moeder, rond mijn 18e dus 30 jaar uit. Bezel flink versleten en moet er weer even aandacht aan besteden.

Louis Erard
Mijn moeder (ja die van de horloges :slight_smile: is ruim 5 jaar geleden overleden. Ze had me een paar gouden munten gegeven die ik bij een juwelier in Princenhage heb omgewisseld voor deze automaat. Zo had ik een mooi aandenken aan haar. Tot voor kort dagelijks gedragen, wat wel te zien is…Draagt best zwaar, soms pijn in mijn arm ervan maar blijf het een mooi horloge vinden en je ziet ze nauwelijks.
Hij moet wel nodig een servicebeurt hebben, dus als iemand een tip heeft in de buurt van Den Haag dan hoor ik graag.

Seiko SARB033
Daar is tie dan, de favoriet van menigeen hier op dit forum en eerlijk gezegd, de mijne ook! Gekocht als aandenken voor de geboorte van mijn zoon. Draagt comfortabel, mooi rustig, eenvoud, precies zoals ik het wilde.

![P1010293|690x460]

Orient Mako I
Mijn zoon heeft de Mako II, ik de Pepsi I. Hij wilde graag ongeveer hetzelfde horloge, zo vader zo zoodn. Vind het een erg mooi horloge, mooie kleur blauw en staat mooi, alhoewel wat klein door de naar beneden buigende lugs.

Bulova
Dit horloge komt uit de erfenis van mijn opa, inclusief boekje en een taxatierapport uit 1988! Op de achterkant een inscriptie “Eddie happy 41st love Karen” . Geen idee wie het zijn maar het maakt het wel uniek. Heb er een nieuw batterijtje ingedaan en op een nieuw bandje gezet en mijn vrouw vindt het een geweldig horloge!

Zakhorloge
Last but not least, ook van mijn opa een zakhorloge. Er staat geen merk op, maar wel een inscriptie “3e prijs kegel biljartwedstrijd … 29 - 6 - 21”. Prachtig horloge wat bijna 100 jaar oud is. En wie krijgt er tegenwoordig nog een gouden zakhorloge bij een kegel biljartwedstrijd?!

Oke, dat waren ze. Ik hoop niet dat ik jullie vermoeid heb met een te lang verhaal, maar volgens mij houdt iedereen hier wel van foto’s en verhalen. Dat maakt dit forum erg leuk om rond te hangen.

Groeten, Magnel

41 likes

Welkom op dit mooie forum!

1 like

Mooie verzameling Magnel!

Welkom en veel plezier.

1 like

Leuk hoor. Welkom en veel.plezier hier.

1 like

Welkom!

1 like

Welkom

1 like

Welkom…

1 like

Welkom

1 like

Welkom, en een mooi voorstellingsverhaal! Veel plezier hier.

1 like

Welkom Magnel! Leuke introductie :+1:

1 like

Welkom en veel plezier op ons mooie forum.

1 like

Welkom Magnel!:+1:
Veel zelfbeheersing gewenst, of niet😉

1 like

Welkom, welkom en meteen al een respectabele verzameling. Veel plezier gewenst hier!:+1:

1 like

Mijn beste,

Magnel, van harte welkom binnen de contouren van dit smaakvolle HorlogeForum!!
Mooie introductie hoor!! Mijn complimenten!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooie intro zeg!!
Welkom hier!!

1 like

Van harte welkom Magnel :ok_hand:

1 like

Welkom en een mooi verhaal!

1 like

Mooie intro, welkom hier

1 like

Welkom :grin: