Even voorstellen - David86

Hallo mede-horloge fanaten,

Ik ben al een tijdje lid van horlogeforum maar vond het nu toch maar eens tijd om mijzelf voor te stellen.

Ik heb eigenlijk zolang ik mij kan herinneren al horloges om mijn pols. Toen ik 18 werd een Armani Chronograph gekocht. Een jaar of 10 geleden werden grotere horloges populair dus toen heb ik voor het eerst een wat duurder horloge gekocht. Een U-boat Classico 53mm. Dit was tevens mijn eerste automatic horloge. Helaas niet de beste kwaliteit. Momenteel ligt deze dan ook bij U-boat om weer als nieuw te maken, voor ik er afstand van ga doen. Hierna heb ik een Tissot prs516 chronograph quartz gekocht. Fijn horloge maar toch meer fan van automatic horloges. Van mijn vriendin nog een horloge van Tommy gekregen maar gezien ik niet hoef uit te leggen dat ik toch liever een Zwitserse automatic draag, een paar jaar geleden een Davosa chronograph Ternos Diver aangeschaft. Ziet er, vind ik, mooi uit, draagt lekker en heeft als movement een 7750 Valjoux. Nog steeds erg blij mee maar nu op mijn 33ste vind ik toch dat het tijd wordt voor een “echt” horloge.
Ik ben er alleen nog totaal niet uit wat ik zou willen.

Momenteel zit ik te denken aan:

• Omega Speedmaster Professional Moonphase
  • Breitling Navatimer 1 chronograph
  • Rolex Daytona
  • Rolex Sky Dweller
  • IWC Pilot chonograph

Totaal verschillende horloges, ook een groot verschil qua prijs maar om het voor mijzelf nog lastiger te maken, ben ik er ook niet uit of ik een nieuw horloge of een horloge uit mijn geboortejaar wil (1986).

Wellicht zijn er leden die mij kunnen overtuigen voor een van deze of juist iets totaal anders te gaan. Benieuwd naar jullie ideeën.

Voor nu iedereen een goede avond en geniet van deze fijne hobby.

DSC_0413|281x500

!
DSC_0430|281x500!

22 likes

Welkom!

Van harte welkom en geniet van je mooie hobby

Welkom :+1:

Welkom

Welkom!

Welkom!

Welkom! Leuke horloges, met name de Davosa spreekt mij aan, leuk 7750 uurwerk.

Met name prijsverschil is zeer groot!

Mijn advies: langzaam opbouwen. Sparen/inruilen voor andere horloges. Seiko heeft veel mooie betaalbare horloges. Leuk om te proberen wat je smaak ik. Merken als Hamilton, Frederique Constant, Longines en Tag Heuer maken ook mooie horloges is het net duurder segment. Daarna is het leuk om te kijken naar Omega, Rolex, Breitling, etc.

Een tweedehands Speedy pro een van de betaalbaarder opties uit het lijstje wat je voorstelde. Daarnaast is een Speedmaster ook redelijk waardevast, maar of je een horloge moet aanschaffen omdat het waardevast is, is een hele andere discussie :wink:

Veel plezier!

3 likes

Welkom en veel plezier op HF, David!

Welkom leeftijdsgenoot!

Grootse plannen!
De rolexen kan je afstrepen, tenzij je lang op de wachtlijst wil.
De speedsmaster en navitimer zijn beide een prima keus denk ik!

1 like

Welkom😁

Mijn beste,

Leuk weer een enthousiast lid!!
David, van harte welkom dan ook binnen de contouren van dit tijd-lovende forum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom op dit mooie forum!

Van harte welkom hier. :slight_smile: :+1:

Welkom David!:+1:

image

Welkom David! :handshake: Tof om wat te lezen over hoe je de hobby beleeft, en mooi om een paar foto’s te zien. :slight_smile: Veel plezier op het forum en met je hobby! :+1:

Van harte welkom :clap:

:point_up:

Welkom David, ik zie het ook zoals @Mauzer. Bovendien, de weg naar je “grail” is vaak net zo leuk zo niet leuker dan het bezit. Iets met een spreekwoord :rofl:

En of de grail daadwerkelijk bestaat, daarover zijn de meningen ook verdeeld. Smaak evolueert en daarmee ook je keuze voor het ultieme horloge. Lekker ergens beginnen en gaandeweg bepalen wat je het liefst om je pols ziet.