Vandaag kwamen mijn ouders spontaan op bezoek. Altijd gezellig natuurlijk als die mensen een bakkie komen doen, maar jullie zullen ongetwijfeld denken: ‘leuk pik, maar post dat lekker in het off-topic gedeelte’. Maar aangezien ik dit topic schaar onder de categorie ‘voorsteltopic’, omdat jullie mij hiermee iets beter leren kennen, heb ik het toch hier gepost.
Ik ben er vandaag achter gekomen waar mijn voorliefde voor horloges hoogstwaarschijnlijk vandaan komt. Ik wist dat mijn opa (vader van mijn moeder), tot aan zijn pensioen, instrumentenmaker bij de KLM was. Maar als jonge jongen is hij, bij zijn vader in het bedrijf, opgeleid tot horlogemaker. En mijn moeder kwam vandaag met een foto op de proppen waarop mijn opa samen met zijn vader voor hun eigen horlogezaak in De Bilt staan. Ze heeft deze foto opnieuw af laten drukken (foto-van-foto) en aan mij gegeven.
Daarnaast heb ik ook nog een prent gekregen die altijd boven de werkbank van mijn opa heeft gehangen.
Ik ben de laatste tijd al steeds meer bezig met het (op hobby-matige manier) sleutelen aan horloges. Dit zijn een aantal mooie relikwieën die me motiveren om daarmee door te gaan en misschien zelfs wel meer mee te gaan doen.