Even voorstellen - Dokerd

Beste horlogeliefhebbers,

Hier het zoveelste voorstelrondje dit keer van een 20jarige student.

Ik lees dit forum nu al zo,n 5 jaar. Meestal voor de betere foto,s of de nodige informatie over horloges die alleen hier te vinden zijn. Na zo,n lange tijd veel leesplezier leek het me toch een goed idee om hier maar eens een account aan te maken. Zeker nu mijn obessie voor horloges steeds groter wordt haha. Deze obessie is ten eerste te verklaren omdat mijn vader, zoals zoveel goede papa,s, die liefde voor het horloge heeft overgebracht op zijn kinderen. Ten tweede ben ik in het dagelijkse leven geschiedenisstudent, waardoor ik verzot ben op spannende verhalen uit het verleden. Deze verhalen zijn in grote getalen te vinden in de prachtige geschiedenis van het polshorloge, dus dat lijkt me een goede combi! Ondanks dat ik verzot ben op horloges, draag ik er maar eentje in het dagelijkse leven. dit ‘fulltime’ horloge is een Tag Heuer uit 1995 die al 25 jaar in de familie is. Ik heb hem gekregen van mijn eerder genoemde vader toen hij zijn eerste speedy kocht. De Tag Heuer wordt hierdoor al vijf jaar door mij met veel plezier gedragen en zal nooit vervelen met zijn ‘coole’ witte wijzerplaat. Wel ben ik nu aan het sparen voor mijn eerste echt eigen horloge, en moet zeggen de zoektocht alleen al is een heerlijke ervaring.
P.S. hieronder een slechte foto van mijn geliefde horloge

31 likes

Welkom! Mooi TH.
De zoektocht en het plezier is inderdaad heerlijk!
Het probleem is als je het horloge hebt gevonden wil je eigenlijk weer opnieuw wat zoeken😅

Cool, nog een HF lid met een leeftijd van onder de 50!

Welkom hier!

6 likes

Ik heb een déjà vu. :thinking: Welkom!

1 like

Haha ja daar moest ik ook direct aan denken.

2 likes

Welkom.

Welkom!

Ik hoop een goede deja vu!

1 like

Daarom de aankoop maar zo lang mogelijk uitstellen:grin::sweat_smile:

1 like

Welkom!

Hey! :open_mouth:

Ik ben nog maar 48!

2 likes

Welkom op HF :+1:

Welkom op het Horloge Forum en veel plezier hier gewenst. Mooie studie geschiedenis! Naast m’n werk als musicus en m’n horlogehobby😀houd ik van muziekgeschiedenis, kunst- en literatuurgeschiedenis, vandaag bijvoorbeeld, ben ik eindelijk eens begonnen met “De Idioot” van Dostojewski.

Erg gaaf! hier staat ‘De gebroeders Karamazov’ op de boekenkast na een van mijn rommelmarktjestochten, maar heb er nog niet de moed voor om in te beginnen haha.

1 like

Welkom en veel plezier op het HF! :+1:

Het zijn ook beste “pillen”, De Idioot telt inclusief de aantekeningen 761 pagina’s met kleine lettertjes, maar ik heb momenteel tijd genoeg😂.

1 like

hahha welkom Dokerd. Ik ben het deja vu hahhahaha
Ik heb me enkele dagen geleden ook voorgesteld, en ik studeer ook geschiedenis :wink:
Qua spannende verhalen uit het verleden zit het hier ook wel goed in de vintage rubriek natuurlijk!

2 likes

haha dan heb je een erg goede smaak in studie p.s. gave Enicar trouwens, mijn tag is daarbij nog een jonkie!

1 like

Welkom :+1:

Welkom! Ik probeer de hobby juist over te geven op mijn vader, hij zweert echter bij zijn Apple Watch