Na maandenlang gepassioneerd meelezen heb ik dan toch even de tijd genomen om me deftig voor te stellen!
Mijn naam is Gwen, 31 jaar jong, wonende in het mooie Belgische Limburg. Schilder van beroep en in de weekends kan je mij vaak samen met mijn vader op de openbare markten terugvinden.
Tot voor kort had ik weinig interesse in “echte” horloges, maar op een dik jaar tijd heb ik toch een kleine collectie opgebouwd die ik graag met jullie wil delen. Zeker omdat ik er een paar in het bezit heb waar toch een mooi verhaal achter schuilt.
Het oudste lid van de collectie kreeg ik 25 jaar geleden van mijn grootvader (een horlogeliefhebber) cadeau voor mijn verjaardag. Dit was “the last swatch of the millenium”. Hij vertelde me dat ik 2 keuzes had: het horloge dragen of het niet dragen en bewaren in de hoop dat het ooit in waarde zou stijgen. Als jongen van 7 jaar oud besloot ik om het te bewaren, zonder het idee dat ik die keuze 25 jaar later wel zou waarderen.
Tot mijn 26 jaar ongeveer droeg ik nooit horloges, echter wel vaak armbanden of andere accessoires. Kledij heeft me altijd geboeid daar ik mijn vader reeds 16 jaar bijsta in zijn zaak met herenkleding op de markten en mijn grootmoeder jarenlang een mooie boetiek had. Mijn vriendin vond dat het tijd was voor een ander accessoire en ze kocht een horloge van Welder. Deze heb ik altijd met veel trots gedragen maar ik zag het eerder als een mode accessoire. Deze is zichtbaar onderaan op de groepsfoto van de collectie!
Kerst 2023 kreeg ik van mijn andere grootvader een Fossil neutra chrono cadeau! Mijn eerste dresswatch als ik deze zo mag noemen en misschien ook wel de start van het horlogemicrobe.
Door sociale media kwam ik meer en meer in contact met content omtrent automatische horloges, divers, gmt’s, … En ook kwam ik in contact met het horlogeforum waar ik enorm veel heb geleerd omtrent deze leuke hobby (ik heb nog een lange weg te gaan hoor, maar dat houd het spannend).
Toen stond ik op een dag samen met mijn vriendin in de etalage van een AD in Hasselt waar ik de Seiko SSK003 zag liggen. De vriendelijke verkoopster wist me te overhalen voor deze eens te passen, wat ikzelf niet durfde te vragen omdat ik dacht dat deze ver buiten mijn budget lag. Ik was op slag verliefd en mijn vriendin stelde voor de helft te betalen omdat mijn verjaardag eraan kwam!
In Juni 2024 werd ik papa van een prachtige dochter! Afgelopen kerst kreeg ik een prachtige brief van de kersverse mama van ons dochtertje waar ze me uitgebreid in bedankt voor de hulp en de goede zorgen voor haar, de details ga ik jullie besparen. Ze had gelukkig de afgelopen maanden wel goed opgelet als ik nog maar eens over horloges begon te vertellen, en toverde een mooi pakje tevoorschijn.
De seiko SSK039, ook wel “rusty nail” genoemd. Bij iedere blik naar het horloge moet ik denken aan mijn mooie gezin, dit is eentje die ik voor eeuwig ga koesteren.
Ik kijk ernaar uit deel uit te maken van het forum en wat de toekomst zal brengen!
Alvast bedankt voor jullie tijd