Even voorstellen door GeertR

Na enkele weken rondgeneusd te hebben op het forum neem ik nu even de tijdvak om mij zelf voor stellen aangaande de (horloge) hobby’s

De horloges waar mijn voorkeur naar uitgaan zijn vrij minimalistisch en dan met name in de zin van wat er niet op zit kan ook niet kapot gaan. Verder houd ik van een beetje ingetogen modellen. Nooit gedacht dat ik nog eens bij een Rolex uit zou komen, temeer ook omdat deze in de regel ook vrij duidelijk als zodanig herkenbaar zijn als een Rolex horloge. Iets waar je tegenwoordig toch echt wel mee uit moet kijken. De verhalen zijn de forumleden natuurlijk genoegzaam bekend.

Echter bij toeval zag ik een plaatje van de Rolex Explorer 124270 en deze wekte duidelijk mijn interesse, met name vanwege het ingetogen karakter van dit horloge. Bij Schaap & Citroen bleek dit model op voorraad en in werkelijkheid bleek dit horloge nog mooier dan op het plaatje. Het ging niet zonder meer, want “exhibition only”, maar dezelfde dag werd ik alsnog in de gelegenheid gesteld om dit model te kopen. Ondertussen vind ik het een tegenvaller dat het monteren van een lederen band toch wel een probleem is door de beperkte afstand tussen de springbar en de horlogekast. Echter, ondertussen heb ik een afspraak gemaakt met Mark Sanders van handmadewatchstrap die me wist te vertellen dat hij hier waarschijnlijk toch wel iets mee kon. Ik ben dus erg benieuwd wat dit gaat brengen.

Een andere aankoop van mij is de Omega Seamaster Railmaster 2504.52 36 mm. Dit horloge heeft wel iets weg van de Explorer met dit verschil, dat hier in ieder geval geen problemen zijn met het monteren van een lederen band. Prachtig ook bij dit horloge hoe de wijzerplaat al vrij snel oplicht wanneer deze even in het licht is geweest. Ik ben er nog niet helemaal welk van de twee ik het mooiste vind. Voor een eindconclusie wil ik de Explorer ook nog met een lederen band zien. Echter, het kan zomaar zijn dat de Railmaster het gaat winnen van de Explorer.

De Omega De Ville Prestige heb ik alweer enkele jaren. Niks mis mee natuurlijk, echter de Explorer en Railmaster vind ik toch wel een stuk mooier.

Ondertussen dus een mooie kleine verzameling opgebouwd en ik voel dan ook geen enkele behoefte deze nog verder uit te breiden.

Dan nog iets heel anders dan horloges. Enkele weken geleden bij een expositie geweest van Geert Jan Jansen. Schilderij op de foto stond niet op de expositieruimte zelf maar werd op mijn verzoek of hij nog meer werken van in de stijl van Chagall had staan, elders vandaan getoverd. Grootte ongeveer 135 X 90. Ik vond 'm zo prachtig dan ik deze niet kon laten staan. Van tijd tot tijd wordt er door Geert Jan Jansen een expositie georganiseerd op kasteel Beverweerd. Echte aanrader om een keer naar toe te gaan. De man is 'n genie. Ook interessant om de documentaire “Het geheim van de meestervervalser” te bekijken op NPO met een duur van 1:21 uur

56 likes

mooIe collectie en welkom om HF

1 like

Welkom!

Ook geen dunner bandje? Je ziet toch best wel explorers op leer, ik zou dan zorgen dat ik een ongevulde band zou vinden van wat dunnere snit. Dat staat ook wel zo mooi, in mijn optiek.

Railmasters zijn sowieso cool. Een ondergeschoven kind in de toolwatch wereld. Onterecht, wan ze zijn erg tof. De OG, maar ook de moderne, en de kleurtjes zoals de Denim en zo.

Welkom Geert, mooi trio heb je! :ok_hand:

1 like

Welkom Geert, mooie collectie!

1 like

Dat gaat Mark Sanders wellicht regelen. Ik ga Mark volgende maand opzoeken en ben heel erg benieuwd naar wat hij te bieden heeft. Op de website van Mark kun je in ieder geval zien dat hij tot mooie dingen in staat is.

Dank je, en een trio, dat is ook wat het moet blijven.

1 like

:joy: Dat heb ik mezelf ook ooit wijsgemaakt. Je zit nu op HF, dat is niet bevorderlijk wat betreft dat voornemen.

2 likes

Welkom op het horlogeforum en veel plezier hier!!:watch:

1 like

Welkom bij de club Geert.

1 like

Welkom GeertR. Mooie collectie (persoonlijk vind ik vooral de Railmaster schitterend)!

1 like

Bij Omega vind ik de Railmaster, en dan met name dit type, echt de mooiste die ze ooit hebben gemaakt. Ik heb de nieuwe Railmasters laatst ook in het echt gezien en ik vond het verschil ook hier in het detail zitten. Net niet dus, ten opzichte van de oude versie.

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

fe406d40-2761-4e71-b00f-598e857f1af5

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

De Railmaster ontbreekt bij mij. Nog :upside_down_face: Nu een Speedmaster en een vintage Seamaster. Met je eens dat de oudere Railmasters iets meer hebben :+1:

1 like

Welkom, veel plezier hier!

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom op Horlogeforum!

1 like

welkom

1 like

Welkom hier bij HF !

1 like

Welkom op het forum.