Even voorstellen: Drik

Hallo,

2 jaar geleden heeft een collega bij mijn oude interesse in horloges weer gewekt.

Als kind kregen alle kleinkinderen een horloge van opa als ze konden klok kijken. Vol spanning de test ondergaan. Geslaagd? Samen naar de winkel om om een prachtige flik flak te scoren!
Ik heb hem nog steeds:)

Hierna volgende er meerdere. Casio met rekenmachine, 1 met afstandbediening (om de meester in groep 6 gek mee te maken tijden het kijken van het school tv journaal) en nog een aantal andere prachtige kijkshop aankopen.

2 jaar geleden ben ik mij gaan interesseren voor de automatische horloges. Een zwarte seiko 5 ‘SKX’ was het hernieuwde startpunt. Het is me min of meer niet gelukt om verder dan de duikers te komen. Ik beleef ontzettend veel plezier van de (vintage geïnspireerde) Seiko SPB lijn (o.a. 143, 317), en een blauwe Squale verveeld me ook nog echt niet.

Mijn kinderen hebben inmiddels via de flikflak app ook leren klokkijken en probeer ik, niet onverdienstelijk, de liefde voor horloges mee te geven. Zelfs mijn vrouw begint zich meer te interesseren!

De Blackpain fifty fathoms vind ik écht prachtig. Tegelijkertijd kan ik me niet voorstellen dat ik (hoeveel geld ik ook zal hebben) dit er voor over zal hebben.

Mocht iemand een vergelijkbaar mooi alternatief hebben dan hoor ik dit zeer graag!

Mocht iemand ook een Baltic Aquascaphe Classic Black Silver van de hand willen doen. Ik houd me aanbevolen!:slight_smile:

78 likes

Welkom. Veel plezier hier.

welcome home

welkom

Welkom Dirk :+1:t2:

Welkom op HF :+1:t2:

Welkom en veel plezier op het forum.

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

fe406d40-2761-4e71-b00f-598e857f1af5

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom hier bij HF !

Welkom op het leukste forum van NL. :grin:

Goed bezig

Van harte welkom :+1:

welkom-home

Welkom Drik!:+1:

Welkom :partying_face:

gebruik de zoekfunctie eens, ik weet niet meer waar maar heb wat dingen in het verleden voorbij zien komen.

1 like

Welkom op het horlogeforum en veel plezier hier!!:watch:

Welkom Drik!

Welkom Dirk!
Wat betreft alternatief voor de Fifthy Fathoms, je hebt natuurlijk de uitgave van Swatch x Blancpain. Heb er zelf geen ervaring mee, maar misschien is dat wat.

2 likes