Even voorstellen: Dvann

Hallo horlogeliefhebbers,

Al een tijdje lees ik hier op het forum mee als anonieme bezoeker, genietend van alle prachtige horloges en mooie verhalen. Vandaag vond ik het tijd om mijzelf voor te stellen aan deze geweldige community!

Mijn naam is Dominic, ik ben 39 jaar oud en al sinds mijn twaalfde ben ik liefhebber van horloges. Op die leeftijd kreeg ik mijn eerste horloge als erfstuk van mijn vader: een Seiko Quartz 6532-5170 AO.

Helaas is dit horloge kapot gegaan en heb ik tot op heden nog geen reparateur kunnen vinden die het kan herstellen.

Toen ik ongeveer 15 jaar oud was, kreeg ik van mijn moeder een Diesel (DZ4148). Dit horloge draag ik nog wekelijks en inmiddels heb ik al drie bandjes versleten :smile:

De andere horloges in mijn collectie heb ik zelf aangeschaft bij speciale gelegenheden.

Zo kocht ik op mijn 25e een Breil TW0895. Een stoere klok die ontzettend fijn draagt

Toen ik op mijn 30e alsnog mijn hbo-diploma behaalde, heb ik een Casio Edifice EFR 304 DY aangeschaft een horloge met een, wat mij betreft, ontzettend gave uitstraling.

Mijn laatste aanwinst is van vorig jaar: een TW Steel VS131. Dit horloge heb ik gekocht na het maken van een mooie promotie. Hoewel de meningen over dit merk hier wat uiteenlopen, ben ik er zelf erg blij mee. Vooral het skeleton-ontwerp vind ik echt fantastisch.

Bij het kiezen van mijn horloges kijk ik niet zozeer naar het merk, maar vooral naar de uitstraling. Een horloge moet voor mij direct die ‘wauw-factor’ hebben; anders past het simpelweg niet bij mijn smaak.

Over een tijdje wil ik opnieuw een horloge aanschaffen waarschijnlijk eentje dat hier wordt gezien als een wat serieuzer of misschien wel mijn eerste ‘echte’ horloge. Wat het precies gaat worden, ben ik rustig aan het uitzoeken.
Eén ding weet ik zeker: het moet iets bijzonders zijn. Ik wil dit horloge namelijk kopen als blijvende herinnering aan mijn moeder, die onlangs is overleden.

23 likes

Welkom op het horlogeforum en veel plezier hier!!:watch:

Welkom bij de club Dominic.

Leuk dat je hier actief mee gaat doen, Dominic!

Welkom! Originele horloges hoor. Goed dat je je niet laat leiden door merken en hun reputaties. Wij zijn benieuwd naar jouw volgende, zeg 25, aankopen. :partying_face::+1:

Van harte welkom Dominic, op het enige echte Horlogeforum van de hele wereld!:wink::+1:

Gecondoleerd met het verlies van je moeder.

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

fe406d40-2761-4e71-b00f-598e857f1af5

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Van harte welkom op dit prachtige forum!

Welkom hier!

Welkom Dominic, veel leesplezier hier!

Welkom Dominic :slight_smile:

Welkom op het forum Dominic :+1:

Welkom Dominic.

Van harte welkom!

Dominic, welkom op HF!

Welkom op het forum!!

Van harte welkom!

Welkom hier.

Welkom op het forum :+1:t2:

Welkom!