Mijn naam is Rudolf 42 jaar, en ben al enige tijd aan het lezen en rondsnuffelen. Heb al sinds mijn 12e een horloge tik… Deed mijn spreekbeurt over een wekker en het uurwerk. Heb daarna helaas niet veel gedaan omtrend uurwerken helaas. Heb al wat merken om mijn pols mogen hebben en heb daar ontzettend van genoten. Momenteel heb ik mijn verzameling erg uitgedund en ben uurwerkjes aan het nakijken, uit elkaar halen in elkaar zette. Glas vernieuwen en vooral het cosmetisch nazien van het horloge algemeen. Ik merk aan mezelf, mede omdat ik totaal geen kennis heb van uurwerk van horloges dat het echt een VAK appart is en ik al zenuwachtig wordt als ik de balans brug incl balans naast het uurwerk heb liggen. Laatst gesloopte horloge helaas is een Certina DS. Daarvan brak bij het ankerrad. een pinnetje af…
Ehm het Berini verhaal is makkelijker. Sinds mijn jeugd zijn mijn vader en moeder al gek op oldtimer bromfietsen en hebben een museum(pje) met daarin diverse modellen en merken. Solex, Kreidler, Zundap, puch, victoria, berini, Victoria etc… En die mogen niet te lang stil staan. Dus moet ik zo nu en dan met de oldies rijden hahaha en deze keer was het de Berini… Rijd lekker alleen behoorlijk hard zadel…
Wat ook wel leuk is om mede te delen is dat mijn oom klokkenmaker is… en Op het gebied van horloges ook ontzettend veel verstand en spullen heeft… Ik ben al een paar keer langs geweest zodat hij me misschien tips and tricks kan geven. Maar dit vak moet je eigenlijk onder begeleiding ingaan… Is even iets anders dan een carburateur schoonmaken…
Berini, Solex en Victoria zijn eigenlijk van “voor mijn tijd” maar Puch en natuurlijk Kreidler en Zundapp reden er nog voldoende rond in de boerenomgeving in m’n pubertijd. Those were the days…
Ik kocht vorig jaar een moto guzzi dingo GT om virton - oostende te rijden. Nu blijkt dat je meer tijd kwijt bent met sleutelen dan met rijden.
PS.: de rit zelf is een aanrader