Even voorstellen. Een graag een reactie

Ik ben nieuw op dit forum. Ik heb een horlogevirus opgelopen. Hoe het komt weet ik niet precies.

Ik heb onlangs een eberhard 8 jours gekocht, ik ben er nog steeds ondersteboven van:

Nu overweeg ik een Gerald Genta Retro Second te kopen. Mooi ding vind ik.
Aangezien de mensen die ik ken het idioot vinden dat je een horloge duurder dan honderd euro koopt, en bovendien het absurd vinden dat je een automaat koopt als er quarts is, ga ik maar even bij deskundigen te raad.

wat vinden jullie van deze Gerald Retro?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Dag Marijn,

welkom aan boord en fasten your seatbelts.

Horloges boven de 100 euro is inderdaad meestal emotionele waarde :slight_smile:

persoonlijk vind ik de Eberhard een fraai horloge en zou zelf dan voor het 2e klokje een
wat sportiever of een chrono kiezen. In die prijsklasse die je nu zoekt is best erg veel
te koop.

succes met je keuze

ik vind de eberhart erg mooi.
de andere is niet mijn smaak.
gr oscar

Over smaak valt niet te twisten, maar in ieder geval welkom, en veel plezier hier:D

Ruud

Ik neem aan dat je in die prijsklasse het nodige onderzoek hebt gedaan en je keuze hebt bepaald. Als je het geld zonder probleem kan missen wat let je dan om er voor te gaan? Hij onderscheidt zich met de zwarte wijzerplaat voldoende van de Eberhardt. Ik houd zelf helemaal niet zo van die (grote) sportieve horloges en voor mij gaat dus het advies van Loek dus niet op. Maar als je denkt dat je uiteindelijk toch ook nog een sportief horloge wilt, is dat wellicht de betere optie en kun je daarna altijd weer iets meer ingetogens, zoals deze, aanschaffen.

Welkom

De tendens hier is precies tegenovergesteld aan die in je omgeving. Het merendeel prefereert automaat boven quartz en horloges van duizenden euro’s zijn hier geen uitzondering.
M.a.w. er zijn meer mensen met dezelfde afwijking

welkom…en ik vind ze alle twee wel mooi

welkom, ik vind de eberhard niet zo mooi, maar de gerald genta vind ik super!

Het valt me nog mee dat die mensen de grens niet niet bij 15 euro leggen, voor dat geld heb je ook prima quartzen die perfect op tijd lopen. Als je bij die Gerald al gelijk dacht: ja, dit is het, is het goed dan kun je m kopen. (=soort vuistregeltje). Voor de zekerheid nog een maand over denken kan geen kwaad natuurlijk. Er zijn hier veel mensen die dure klokken hebben. Ik zie meestal niks in een dingetje van 100 euro. Vind ik zonde van het geld, haha.

Ik ken dat “Het horlogevirus”, ik heb zelf in een kort tijdsbestek een aantal horloges gekocht. Een horloge is meestal het enige sieraad wat een man heeft, dus mag toch wel iets meer kosten dan… of misschien wel een paar horloges, vind ik. De Eberhard vind ik wel erg mooi, de Gerald Retro doet mij niets, is niet mijn ding.

Dank voor alle adviezen jongens. En je raadt het nooit, het is totaal wat anders geworden. Ik zag het horloge in de etalage staan bij Ace & Spyer, en was op slag verliefd. Nog 15% korting gekregen ook. Deze past ook uitstekend. Ik heb smalle polsen, waardoor een horloge al gauw te groot is.

Hierbij een fotootje.

Marijn.

Van harte, een heel mooi horloge. Hoeveel mm is deze?

De diameter is 37 mm.

Marijn

mooie klok … (tu)

Dag Marijn,

dat is nu precies wat ik bedoelde, een sportieve chrono en zelfs een geweldige
klassieker die nooit zal vervelen.

Veel draagplezier!

Als je op slag verliefd was, is dit een goede keuze. Persoonlijk houd ik van grotere modellen, maar ik feleiciteer je van harte met de aanschaf!

Automaten zijn en worden het helemaal. Logisch ook, vooral als je meerdere horloges hebt. Je hebt een prima smaak lijkt me. Vooral die ebenhart vind ik erg mooi. Grappig dat je dan weer iets wilt kiezen dat dezelfde stijl heeft. Dat heb ik dus ook. Om een één of andere reden koop ik altijd duikhorloges >:D

Welkom Marijn,
nooit vragen wat anderen ervan vinden. 33% vindt het mooi, 33% vindt het niks en 33% houdt zich diplomatiek op de vlakte. Terecht overigens.
Mijn mening, niet gaan twijfelen aan een eenmaal gemaakte keus. Ooit zag ik een horloge in een etalage liggen waar ik op slag verliefd op was. Binnen bij de juwelier het bekende praatje, goh meneer, dit horloge staat wel erg mooi om uw pols. Ja, daaaaag, hij wil verkopen. Je moet zelf je keus maken en dus ook niet op dit forum vragen wat anderen zouden kiezen, dat brengt je alleen maar tot twijfelen omdat iedereen een andere filosofie heeft omtrent het kopen van een horloge. Eenmaal aangeschaft kan je altijd nog de mening vragen van anderen.
Mijn keus…? die krijg je niet.

Hmm…het kan toch nooit kwaad om te vragen wat andere vinden? Daar moet je ‘‘gewoon’’ voor open staan en dan kun je er nog wat van leren ook…

Je had me nieuwsgierig gemaakt Marijn.