Even voorstellen + Eerste project?

Hallo HF’ers,

Mijn naam is Elro en ik ben 23 jaar.
Ik ben sinds kort gevallen voor de hobby “Horloges”.
Maar dan ben ik voornamelijk meer geintresseerd in het opknappen van de horloges die ik vind op een Rommelmarkt of in een Kringloopwinkel.

Mijn gereedschap is nog onderweg dus ik kan nog niet echt beginnen, maar ik heb al wel wat andere spulletjes zoals Peek ! Wat een top spul is dat joh !
Vandaag heb ik mn eerste poging gedaan tot het polijsten van een horloge en het is redelijk gelukt al zeg ik het zelf :smile:

Voor :

Na :

De Swatch YDS4000 opgepikt van een Rommelmarkt voor een whopping 3 euro. (Eerlijk gezegd niet echt een idee of dit goed is ofzo maar 3 euro, pff kan niet teveel zijn :joy: )

Er staan nog andere projectjes te wachten maar dat komt later wanneer mn gereedschap binnen is.
Ik ben ook van plan om hier wat topics over te maken om ook mn eigen vooruitgang te volgen en jullie voor de geintresseerde te laten zien waar ik mee bezig ben geweest. :slight_smile:

Bedankt voor het lezen en ik hoop je vaker te zien bij mijn toekomstige posts ! :smile:

Mvg Elro

Ps: Sorry voor mijn eventueel vieze vingers / handen op de foto maar ik ben automonteur dus 100% schone handen zal ik nooit hebben :sweat_smile:

18 likes

welkom collega :+1:

1 like

Welkom hier!

1 like

Welkom Elro en veel plezier op het forum!
Ps. Uit privacy overwegingen zou ik uw achternaam weghalen, mits u uw bericht nog kunt bewerken…

2 likes

@Phoenix.bas

misschien kun jij er nog elro van maken :rofl:

2 likes

Waar dan? :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

:rofl::rofl::rofl::thinking:

2 likes

Mijn beste,

Elro, van harte welkom binnen de gelederen van dit creatieve HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Welkom en veel plezier op dit forum. Ben benieuwd naar je restauratie/opknap skils op horloge-gebied. Is toch veel fijner/preciezer werken dan sleutelen aan een automotor.

1 like

Dat is zeker waar. dit word nog een uitdaging maar ik heb er veel zin in :slight_smile:

Succes, ik zou het ook wel willen kunnen maar ik heb de motoriek en het geduld van een peuter. :slight_smile:

3 likes

Welkom op het Horloge Forum! Mooi om horloges op te knappen die je vindt op rommelmarkten etc. Als het uiteindelijk resulteert in een leuk horloge om de pols, dan geeft dat een heel goed gevoel.
Veel plezier hier!

1 like

Welkom en gaaf al dat gepiel aan horloges, wou dat ik het kon :joy:

1 like

Leuke binnenkomer als nieuw lid die gelijk bezig is met het opknappen van horloges.
Hoop veel projecten langs te zien komen.
Veel forumplezier gewenst.

1 like

Nice! I salute you for the commitment! Erg gaaf dat je dit doet, en met ons deelt

1 like

Hey Elro! Welkom op HF! Veel plezier en ik ben benieuwd naar je opknap projecten :+1::smiley:

1 like

Van harte welkom!

1 like

Welkom Elro! Veel plezier en inspiratie gewenst hier. Leuk als je jouw vorderingen deelt :+1:t2::+1:t2:

1 like

Welkom

1 like

Welkom! Ben vroeger ook automonteur geweest. Die vieze handen komen me bekend voor:sweat_smile:
Veel plezier op het forum en met je aankomende projecten.

1 like