Ook ik zal er maar eens aan geloven…
Roy, 45 jaar en wonend in het mooie Brabant. Als jarenlange “meelezer” op de achtergrond heb ik me vorig jaar ingeschreven op het HF en ben ik mezelf nu aan het voorstellen blijkbaar
Ik kan me mijn allereerste horloge niet precies meer herinneren maar ik weet nog wel dat ik op mijn 16e met een Breitling Navitimer (namaak uiteraard) om de pols liep. Veel te klein, bandje veel te strak, maar toch was ik content met dat ding. Voor mijn 18e verjaardag kreeg ik van mijn ouders de Pulsar Titanium die ik jaren met trots en plezier heb gedragen. Helaas heb ik dit horloge niet meer en ook geen idee waar dit is gebleven. Duidelijk is wel dat ik vroeger wat minder zuinig op horloges was .
Ik heb nog steeds de hoop dit horloge een keer opnieuw te kunnen aanschaffen puur voor het sentiment, dus ken jij iemand die… etc…
(Bron: foto op HF forum)
Lang verhaal kort: Ik interesseer me dus al vanaf mijn jeugd voor horloges. Na de genoemde Pulsar zijn er veel horloges mijn pols op en af gegaan. Van de modemerken als Hugo Boss en Guess, tot klassiekers als Citizen, Seiko en Casio.
De G-Shock collectie heeft mij altijd wel geboeid en ook voor Seiko heb ik een aardig zwak ontwikkeld. Na mooie uurwerken van onder meer Hamilton en Edox in mijn collecties te hebben gehad zit ik momenteel vooral op Tag Heuer, Longines en Tissot. Waarom? Geen idee… ze bevallen me wel denk ik?!
Mijn laatste verkoop was mijn Breitling Chronomat Evolution, die heel mooi was maar ik toch niet dé liefde bij voelde…
Ik zou wel een mooie dresser in huis willen halen dus daar wordt opgebroed momenteel.
Een Hamilton blijft mij toch trekken.
Ook al ben ik het vele flipperen soms beu, het blijft altijd kriebelen en ik kan, net als velen van jullie, simpelweg de lokroep vanuit de juwelier niet weerstaan
Ik hoop snel TL-2 te krijgen om ook af en toe eens iets moois aan te kunnen bieden. Tot die tijd ben ik tevreden met mijn bescheiden collectie.
Kennelijk heb ik een voorkeur voor duikers, houd ik van 40 tot 43mm en sla ik vooral aan op merken als Hamilton, Seiko, Tag Heuer, Longines, Omega, Sinn, Tissot, Edox, Breitling en Rolex.
Vwb die laatste 2…ik heb geen uitgesproken voorkeur… vind ze allebei mooi, historierijk, duur en interessant.
Genoeg gel*lt… de huidige collectie op 1 plaatje.
Fijne dag!
Inmiddels is mijn interesse