Ha horlogeliefhebbers,
Onlangs heb ik zelf het virus opgelopen.
Ik heb mijzelf in november 2016 een Seiko SKA751P1 aangeschaft. 15 jaar geleden droomde ik al van een kinetic en nu heb ik deze droom eindelijk verwezenlijkt.
Na een ver van ideale aanloopperiode draag ik deze Seiko nu met veel plezier.
Helaas is het daar niet bij gebleven. Zo heb ik onlangs een ‘pongel rolex sub hommage’ gekocht in de vorm van een Invicta 8926OB (NH35A). Voornamelijk om te kijken of ik een diver wel zou dragen en een automaat voor mij acceptabel zou zijn qua pielen en het gebrek aan accuresse.
Ook deze draag ik nu met veel plezier en is zelfs mijn ‘daily beater’. Qua formaat, 40mm, is die ideaal voor mijn pols, esthetisch is ie voor mij nagenoeg perfect (afgezien van cyclops, slechte lumen en ‘invicta’ op de zijkant), maar met +/- -8s per dag is het niet ideaal voor iemand die zo punctueel wil zijn als ik.
Desalniettemin gaan er ongetwijfeld nog vele horloges komen en zal ik mijzelf uiteindelijk ook maar eens moeten gaan verdiepen in tuning en modden. Maar met 2 linkerhanden stel ik dat nog even uit.
Hopelijk heb ik hiermee een nieuwe hobby gevonden en kunnen jullie mij hier verder helpen met het uitbreiden van mijn collectie
Op de wenslijst staan namelijk nog een aantal horloges.
Op korte termijn:
-SeaGull M182SK, blauwe wijzers
-Tissot Horloge voor mijn vriendin, horloge voor het leven, budget <850.
Op langere termijn:
-40/41mm ‘sub’ hommage met saffierglas en goed uurwerk (swiss/seiko automatisch of kinetic-achtig).
-Zwart, rond metalen 40/42mm automaat/kinetic-achtig met een donkere wijzerplaat met ‘iridescence’ kleurige ondertonen (bijv rood of blauw)
Ooit:
-Tissot Squelette
-Full skeleton tourbillion (gezien budget een chinees)
To do:
-NATO en 2 (bruin en zwart) ruw/rustieke leren bandjes voor de 8926OB
-Cyclops verwijderen van de 8926OB
Alvast bedankt voor jullie input