allen mooie horloges en een slechte zal er niet tussen zitten, veel succes
Oris is qua design en uurwerken zeer aan te bevelen: klassiek maar toch eigenzinnig (heb er zelf zes, van jaren '50 tot hedendaags, en draag er momenteel ook een). Heb toevallig net nog zitten bladeren in de catalogus en prijslijst en verbaas me er steeds weer over hoeveel moois ze aanbieden onder de € 1000,-.
Mido, mechanisch en esthetisch ook een prachtig merk. Net nog een fraaie Pulsometer gekocht met een schitterend gedecoreerd ETA-werkje erin.
De catalogus van Frederique Constant zou ik ook eens goed doorspitten: ook daarin veel prachtigs onder de € 1000,-, ook mechanisch. En Longines (Master Collection bijvoorbeeld), maar daarvoor moet je iets dieper in de buidel tasten.
Iets minder bekend: Epos. Maakt erg mooie ontwerpen en gebruikt daarvoor wat oudere kalibers van ETA, Schild en Peseux. Heb zelf een 3323 Open Heart; zelden zo weinig betaald voor een mooie en goed lopende automaat. Zie de site:
Tot slot:
- Vraag jezelf af of je bepaalde voorkeuren hebt: soort uurwerk, complicaties (zo ja, welke), guillochering in de wijzerplaat, zichtbodem etc. Dat kan vaak helpen om een keus te maken.
- Struin vaak rond op eBay.de en op de bekende horlogesites, en sla ook Marktplaats niet over. Mijn laatste Oris, een Pointer Date 36mm, heb ik hier voor een zacht prijsje op de kop kunnen tikken.
Succes… en vooral veel plezier! Zoeken is minstens zo leuk als dragen…
Vergeet ik er nog eentje: Nomos. Een Club is er vanaf ca. € 950,- en de beginprijs van een Ludwig zit daar net iets boven. Prijzen van de Tangente beginnen bij ca. € 1100,- en een Orion is er vanaf € 1200,-.
Van harte welkom.
Zoals Sandercertina al zei, de klokjes die je aangeeft hebben uurwerkjes uit dezelfde stal. Dat zit meestal wel snor. En met de andere onderdelen zit het met dit soort merken ook meestal wel goed. Heel soms zit er een rotte appel tussen.
Het gaat dan denk ik meer om de andere eigenschappen/details, zoals dagaanduiding, glazenachterkant met zicht op het uurwerk, etc.
Epos en Maurice Lacroix zijn ook voor je budget te scoren. De nieuwere modellen zijn vaak wat hoog geprijsd, maar de oudere kunnen op de baai voor best leuke prijsjes voorbij komen. Wel opletten met garantie enzo.
Suc6 met je zoektocht!
Nieuwe automatische horloges van Maurice Lacroix zijn toch moeilijk te vinden voor die prijs?
Voor zover ik zie zijn enkel de quartzen binnen het budget.
Ik denk dat ik voor de Visodate ga gaan, een goed instap horloge denk ik. Die Oris en FC volgen dan wss wel.
Ik wacht nog tot eind januari om tot aankoop over te gaan dus ik kan natuurlijk nog altijd van gedacht veranderen in die tijd.
Aaargh dat zoeken is zo frustrerend maar aan de andere kant toch zo leuk. 
Mvg,
Kenny
Hallo ,
De Frederique Constant is in mijn opzicht het mooiste horloge van het interessantste horlogehuis (is ook een manufacture bij sommige modellen).
Greetz Gunther
KennyDC Schreef:
Nieuwe automatische horloges van Maurice Lacroix
zijn toch moeilijk te vinden voor die prijs?
Voor zover ik zie zijn enkel de quartzen binnen
het budget.
Nieuwere modellen en duurdere idd lastig. Maar oudere modellen kunnen best online voor je budget gevonden worden: