Hallo,
om te beginnen wens ik jullie allemaal een prettige kerstavond toe.
Ik volg dit forum al een tijdje en nu dan toch de stap gezet tot registratie.
Ik ben Belg, 26 jaar jong en heb al een klein jaar het horloge microbe echt te pakken.
Niet echt een idee hoe het juist begonnen is, maar ik heb vroeger altijd al een zwak gehad voor horloges,
de G-Shock was mijn eerste en daarna volgenden een paar Fossils, enzo van die merken, je kent dat wel,
op vlak van uiterlijk is daar niks mis mee als je niet teveel op details let, maar het mechanische miste ik wel.
Nu ga ik mijn eerste automaat aankopen, maar ik heb problemen om de knoop door te hakken,
bij deze vraag ik graag jullie advies op vlak van kwaliteit en eventuele ervaringen met de horloges.
Zoals u ziet hou ik van redelijk klassieke modellen, alternatieven mogen altijd voorgesteld worden, mijn budget is rond de 1000€.
Ik kijk uit naar de reacties en alvast bedankt.
Kijk eens naar www.Mido.ch, bijvoorbeeld Baroncell-serie of Commander-serie, veel waar voor je geld.
Geen verdelers in België of Nederland maar wel Duitsland en Frankrijk.
Welkom , zo te zien hebben we bijna de zelfde smaak, Mido is idd ook een goede keus , maar kijk ook eens bij Certina , zeer goede kwaliteit/prijs verhouding bij dit zwitsers merk , ook Longines heeft mooie modellen. Bij de voorgestelde klokjes vind ik de Tisot le locle de mooiste, maar met een budget van 1000 euri is er nog zo veel moois te krijgen. Veel plezier met de speurtocht ( is ook al erg leuk )
De mijne (is er ook in t wit)
Meistersinger spreekt me zeker aan maar ik ben bang dat de één wijzer methode niet zal wennen, en voor dat geld (voor mij is dat toch wel veel) wil ik het risico niet nemen. De Meistersinger Pangaea en Scrypto zijn met 3 wijzers maar dat gaat dan weer beetje tegen de Meistersinger filosofie in en ik weet ook niet voor hoeveel die gaan, ik gok een stuk duurder?
De Certina DS One en de Certina DS Podium stonden ook een tijdje tussen het lijstje maar ze missen iets om mij over de streep te trekken, het zijn natuurlijk wel prachtige horloges.
Mido en Schäuble & Sohne moet ik nog eens bekijken, bedankt voor de tip.
@anon26235871na, de FC kost hier €950 als ik mij niet vergis, de rose gold versie €1095.
Ik heb zelf de Frederique Constant Index met zwarte wijzerplaat,
en daarvan heb ik onder garantie al twee keer de zwarte leren band laten vervangen. Deze werd naar een aantal maanden al grijs.
Ik heb nu een iets matte kleur band erop gekregen en die gaat voor alsnog langer mee. En van de stalen band draaiden de schroeven constant uit, die heb ik ook laten nakijken/ aandraaien onder garantie.
Voor de kwaliteit die ze leveren vind ik Frederique Constant te hoog
geprijsd.
De Oris Big Crown vind ik erg mooi, alleen jammer dat daar dan weer plexiglas op zit.
Heb je al naar Hamilton gekeken, die hebben ook erg mooie modellen.
Ah, had ik niet verwacht van Frederique Constant, zeer jammer.
Ik had ook nog niet opgemerkt dat die oris met plexi is, bedankt om mij hier op te wijzen.
De iets duurdere versie is met safierglas en is nog net binnen budget.
Bij Hamilton heb ik hetzelfde voor als bij Certina, mooie horloges maar het doet
me niet direct warmlopen, toch niet diegene binnen het budget.
Is Hamilton op kwalitatief vlak goed of hangt dit af van model tot model?
Volgens mij is Hamilton goede kwaliteit, heb hier zelf geen ervaring mee.
Vind de Hamilton Team Earth erg mooi en lijkt wel wat op de Oris. Mooi meegenomen is dat de Hamilton wat goedkoper is.
Hamilton is net als Certina , Mido , Tissot ( de laatste 3 worden trouwens gemaakt in 1 en dezelfde fabriek ) , met allen Eta uurwerken erin van de Swatch groep , In mijn ogen zijn al deze merken kwalitatief redelijk gelijk , Oris springt er een beetje uit wat prijs /kwaliteit betreft , vind ze nogal prijzig voor veel modellen.
Een plaatje op I-net is ook erg moeilijk te beoordelen , ik zou dan ook altijd het horloge om de pols willen hebben en kijken of de klik er is, vaak heel anders dan van een foto.
S6 met zoeken , en een fijne kerst toegewenst.
Welkom op dit forum.
Wat dacht je van een Longines Lindbergh 38MM horloge.
Adviesprijs 1150 euro maar daar kan nog aan gesleuteld worden.
Voordeel van dit horloge is saffierglas, een klepje achter net als een zakhorloge,
waardevast voor als je er op uitgekeken bent, mooie geschiedenis, goed uurwerk, Longines zelf vind ik een mooi merk. ik zou zeggen google hem eens.
Bij de
voorgestelde klokjes vind ik de Tisot le locle de
mooiste, maar met een budget van 1000 euri is er
nog zo veel moois te krijgen. Veel
plezier met de speurtocht ( is ook al erg leuk )
De mijne (is er ook in t wit)
Zelf heb ik de Le Locle, en daar ben ik zeker tevreden mee, maar als je jezelf dat budget gunt, keek ik inderdaad ook even verder.
Met de meeste merken heb ik geen ervaring, heb een aantal dagen geleden mijn eerste horloge gekocht, de hamilton open heart. Ik heb de foto’s in dit topic staan: http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1310182
Mijn ervaring met Hamilton is heel goed! Er werd mij door de juwlier medegedeeld dat ik een vouwsluiting op mijn horloge kon laten zetten. Dit bleek echter niet te kunnen met het bandje dat ik in gedachten had. Hamiltons oplossing: Naast het gewone bandje werd gratis een aparte band t.w.v. 100+ euro geleverd die wel met een vouwsluiting was te gebruiken en daarnaats werd de gehele vouwsluiting gratis geleverd. Daarnaast heb ik ook nog een korting op het horloge gekregen, wat oorspronkelijk al afgeprijsd was.
Met de meeste merken heb ik dus geen ervaring, maar mijn ervaring met Hamilton is echt super! Mocht je vragen hebben over mijn ervarig dan hoor ik het wel