vanmorgen heb ik mijn eerste bod geplaatst op dit forum. Goede reden om me ook maar eens voor te stellen dacht ik zo. Ik ben Alias (alias Maarten) en beginnend horloge-enthousiast. Enigzins aangestoken door mijn broer en mijn vader ben ik als lezer vaak op dit forum te vinden. Ik geniet van al het moois wat er hier langskomt aan horloges, maar minstens zo leuk zijn de verhalen achter dezelfde horloges. Hoe ze gemaakt worden, welke horlogemakers er zijn, de wat minder bekende merken, etc etc…
Buiten een bezoekje aan Rob van Monsterwatches.nl stelt mijn eigen collectie niet zoveel voor. Ik heb een wat ouder horloge (Pontiac), wat nieuwere modellen (Seiko en Casio) en nog een Camel Trophey, Oozoo en een Villeroy en Boch (die beter in het maken van sanitair zijn geloof ik). Maar, aangezien ik zeven lege plekken in mijn horlogekoffer tel moet ik even wat aan uitbreiden denken.
Brengt mij tot een vraag, ik lees in dit forum regelmatig iets over horloges onderling ruilen;
Wat is jullie beste, leukste, meest in het oog springende ruil geweest op horlogegebied?
Gr Alias
ps. Iemand mijn Villeroy en Boch ruilen tegen een Rolex en Panerai?
Ja, die ontmoetingen vergeet je niet meer.
Met Eko en Andre die ik een zeer warm hart toedraag.
Altijd leuke ruil of koop tot ieders tevredenheid zoals het ook moet.
Mijn laatste ruil tot beider tevredenheid was een Citizen Ecozilla en een Steinhart limited tegen een Rado diastar die ik altijd al wilde hebben. Die was niet van beide voorgaande heren maar van John, ook een prima jongen om zaken mee te doen, maar wat zaken doen betreft kun je niet fout op dit forum
Ja, die ontmoetingen vergeet je niet meer.
Met Eko en Andre die ik een zeer warm hart
toedraag.
Altijd leuke ruil of koop tot ieders tevredenheid
zoals het ook moet.
Mijn laatste ruil tot beider tevredenheid was een
Citizen Ecozilla en een Steinhart limited tegen
een Rado diastar die ik altijd al wilde hebben.
Die was niet van beide voorgaande heren maar van
John, ook een prima jongen om zaken mee te doen,
maar wat zaken doen betreft kun je niet fout op
dit forum
Het probleem met glazen vitrinekasten is vaak de prijs.
Ik weet ook wel zeer fraaie glazen kasten te koop voor veel geld maar dat vindt ik zonde.
Voor veel geld koop ik liever een horloge.
Bij IKEA koop je voor onder de 100€ een leuk stukje glas en per slot van rekening gaat het om de inhoud en niet om de verpakking.
Ik heb echt geen superklokken maar ik weet zeker als je ze op mooie standaards plaatst in een niet te dure kast dat de ogen toch meer gericht worden op de horloges dan op de kast,
Trouwens weet iemand nog mooie standaardjes te koop voor natuurlijk weer niet teveel centjes ,een stuk of 60 inmiddels.
Beste ruil: Een net nieuw gekochte Marina Militare tegen een veel zeldzamere vintage Eterna-matic. De Marina kan ik altijd wel weer kopen.
De Leukste ruil twee vintage horloges die geen draagtijd kregen een Richard bumper en een Pontiac. Beiden waren hele leuke horloges maar de vintage Edox heb ik nu al vaker gedragen dan ik deze bij elkaar heb gedragen (tweede ruil binnen het forum de andere via mijn eigen site). Hieronder de foto’s (omdat we dat het leukste vinden op het forum)
Beste ruil: Een net nieuw gekochte Marina Militare
tegen een veel zeldzamere vintage Eterna-matic. De
Marina kan ik altijd wel weer kopen.
De Leukste ruil twee vintage horloges die geen
draagtijd kregen een Richard bumper en een
Pontiac. Beiden waren hele leuke horloges maar de
vintage Edox heb ik nu al vaker gedragen dan ik
deze bij elkaar heb gedragen (tweede ruil binnen
het forum de andere via mijn eigen site).
Hieronder de foto’s (omdat we dat het leukste
vinden op het forum)
Dank jullie wel voor de reacties tot zover, hoop ooit ook aan vitrines te mogen denken,
Mooie foto´s, leuke klokjes (Die Rado is iets te strak voor mij, maar wel mooi). Die eerst beschreven ruil van Vintagecollector;Ik ga me even verdiepen in de Eterna, want die Marina is wel een leuk ruilobject hoor!
Welkom, maar moet je gelijk teleurstellen. Ik ben geen flipperaar. Misschien dat je de term hier al bent tegengekomen…
En wat betreft je vraag… ik wil wel hoor, voor mijn Rolex en Panerai uit China. Van een vriendelijke man op de markt die gebrekkig Engels spreekt, maar wel heel veel merkhorloges verkoopt voor een vriendenprijs. Als ik hem zo hoor kent hij een hoop vrienden en vraagt hij ze telkens om even bij hem te komen kijken.
“Looky looky, cheapy cheapy. I make special price for you my friend.”
De Leukste ruil twee vintage horloges die geen
draagtijd kregen een Richard bumper en een
Pontiac. Beiden waren hele leuke horloges maar de
vintage Edox heb ik nu al vaker gedragen dan ik
deze bij elkaar heb gedragen
Welkom, Ik ruil alleen maar. Soms is het wel jammer. Ik zou graag het gevoel hebben dat een horloge altijd zal blijven. Helaas komt er na 2 a 3 maanden weer een gedachten dat hij weg moet en zo krijg ik steeds een ander horloge. Ook wel weer leuk de afwisseling. Ik ben begonnen met een Longines flagship quarts en heb nu een Speedmaster broad arrow en een glycine airman:).