Even voorstellen en een NA!

Dag mede-horlogeliefhebbers,

Al geruime tijd lees ik met veel plezier mee op dit forum, maar tot nu toe had ik nog nooit zelf een topic aangemaakt. Hoog tijd om daar verandering in te brengen!

Mijn passie voor horloges begon ooit bij Japanse merken, met name het verzamelen van vintage Seiko’s en Citizen. Vooral de bijzondere JDM-modellen hadden mijn aandacht. Denk aan modellen als de Vanac, King Seiko en Elnix: horloges met karakter, een eigenzinnige jaren ’70/’80-uitstraling en vaak net even anders dan wat je dagelijks tegenkomt. Die combinatie van techniek, historie en funky design sprak mij enorm aan.

De afgelopen tijd merk ik echter dat mijn interesse steeds meer richting Zwitserse horloges verschuift. Zo heb ik onlangs een prachtige Speedmaster met het iconische Caliber 861 mogen toevoegen aan de collectie, naast een aantal leuke Tissot-modellen. De Speedmaster heeft inmiddels een full-service gehad en kan er weer jaren tegenaan :slight_smile: (was nodig ook)

Opvallend genoeg merk ik dat ik voor dagelijks gebruik tegenwoordig vaker naar een Zwitsers horloge grijp dan naar een van mijn Seiko’s. Dat neemt niet weg dat de Japanse liefde zeker niet verdwenen is; zodra de zon zich weer wat vaker laat zien, weet ik vrijwel zeker dat mijn Orient Mako, SKX007 of Citizen Aqualand weer regelmatig om de pols zullen verschijnen.

Ik ben benieuwd wat dit forum mij nog allemaal te bieden heeft. Niet alleen op het gebied van horloges, maar ook de verhalen, kennis, weetjes, feitjes en discussies die deze hobby juist zo leuk maken. Het is altijd mooi om van mede-enthousiastelingen te leren en nieuwe merken, modellen en achtergronden te ontdekken.

Om het verhaal direct compleet te maken, ben ik via het forum inmiddels ook al tot een zeer geslaagde ruil gekomen met een gewaardeerd forumlid. Daarom hierbij meteen mijn eerste – en zeker niet laatste – NA!

Deze prachtige Tissot Visodate Automatic, uitgerust met het betrouwbare ETA 2836-2 uurwerk. Een horloge dat precies raakt wat ik zoek in een zomerse dresswatch. Voor mij blijft de combinatie van een witte wijzerplaat, goudkleurige accenten en een leren band toch altijd werken. De Visodate vinkt al die vakjes moeiteloos af en draagt bovendien heerlijk comfortabel.

@Valk bedankt voor de prettige deal en het vertrouwen!

En nu ben ik reuze benieuwd… welk merk laat jouw (horloge)hart sneller kloppen?

40 likes

Welkom op HF!

1 like

Welkom op HF :+1:t2:

1 like

welkom

1 like

Aangenaam kennis te maken, Haas! Mijn hart gaat sneller kloppen van bepaalde referenties, niet zo meer van merken an für sich.

Bij GS de Spring Drive UFA’s
Bij Staudt de horloges met een Guilloche plaat
Bij Rolex de buitenbeentjes (1908 en Land Dweller)
Bij Cartier de Santos in medium.

Deze heb ik al in m’n collectie.

Verder gaat mijn hart sneller kloppen van deze die ik niet bezit:

De PP Calatrava 6119R
De Nomos Neomatic Worldtimer.

1 like

Mooie collectie! Groot fan van GS’en :smiley:

1 like

Welkom bij de club Haas99.

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

fe406d40-2761-4e71-b00f-598e857f1af5

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Van harte welkom. Je hebt reeds een mooie verzameling. Nu het virus u te pakken heeft, zal deze alleen maar uitbreiden.

2 likes

Welkom en veel plezier op het forum. Ik vind zoveel horloges mooi (teveel om op te noemen). De combinatie van plaat en kast moeten voor mij kloppen. Ik merk dat mijn smaak en voorkeur wel steeds iets verandert.

1 like

Welkom op het horlogeforum en veel plezier hier ¡:watch:

1 like

Welkom hier bij HF !

1 like

Welkom op het forum!

1 like

1 like

Goh die Tag Heuer kende ik nog niet :crazy_face:. Bedankt!

1 like

Welkom!

En gefeliciteerd met de NA’s.

Mijn hart moet in rust gewoon zo langzaam mogelijk kloppen. Horloges waar ik echter blij van word zijn vaak van Grand Seiko, JLC en Cartier. Die hebben allemaal ook gewoon uurwerken die bij de kastmaat passen, met overwegend wijzers van goede lengte, en vaak proportioneel erg goed kloppend ontwerp.

Op dit moment is Longines met sommige releases ook goed bezig, en er bestaan een paar toffe Breitlings. Niet het gros, maar zeker een aantal. Er zijn ook een of twee Breguet horloges die erg cool zijn, en minstens vier modellen van Credor.

Er is geen enkel merk wat alleen maar goede dingen doet, dus sluit ik me aan bij de woorden van @Nickjackelson:

1 like

Welkom op HF en gefeliciteerd met de mooie Tissot

1 like

Welkom alhier en complimenten met je verzameling, zeker mooi!! Have fun :upside_down_face:

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en van harte welkom op dit prachtige forum. En wat een ontzettend toffe Citizen Cosmotron heb je in je collectie.

1 like