Dag mede-horlogeliefhebbers,
Al geruime tijd lees ik met veel plezier mee op dit forum, maar tot nu toe had ik nog nooit zelf een topic aangemaakt. Hoog tijd om daar verandering in te brengen!
Mijn passie voor horloges begon ooit bij Japanse merken, met name het verzamelen van vintage Seiko’s en Citizen. Vooral de bijzondere JDM-modellen hadden mijn aandacht. Denk aan modellen als de Vanac, King Seiko en Elnix: horloges met karakter, een eigenzinnige jaren ’70/’80-uitstraling en vaak net even anders dan wat je dagelijks tegenkomt. Die combinatie van techniek, historie en funky design sprak mij enorm aan.
De afgelopen tijd merk ik echter dat mijn interesse steeds meer richting Zwitserse horloges verschuift. Zo heb ik onlangs een prachtige Speedmaster met het iconische Caliber 861 mogen toevoegen aan de collectie, naast een aantal leuke Tissot-modellen. De Speedmaster heeft inmiddels een full-service gehad en kan er weer jaren tegenaan
(was nodig ook)
Opvallend genoeg merk ik dat ik voor dagelijks gebruik tegenwoordig vaker naar een Zwitsers horloge grijp dan naar een van mijn Seiko’s. Dat neemt niet weg dat de Japanse liefde zeker niet verdwenen is; zodra de zon zich weer wat vaker laat zien, weet ik vrijwel zeker dat mijn Orient Mako, SKX007 of Citizen Aqualand weer regelmatig om de pols zullen verschijnen.
Ik ben benieuwd wat dit forum mij nog allemaal te bieden heeft. Niet alleen op het gebied van horloges, maar ook de verhalen, kennis, weetjes, feitjes en discussies die deze hobby juist zo leuk maken. Het is altijd mooi om van mede-enthousiastelingen te leren en nieuwe merken, modellen en achtergronden te ontdekken.
Om het verhaal direct compleet te maken, ben ik via het forum inmiddels ook al tot een zeer geslaagde ruil gekomen met een gewaardeerd forumlid. Daarom hierbij meteen mijn eerste – en zeker niet laatste – NA!
Deze prachtige Tissot Visodate Automatic, uitgerust met het betrouwbare ETA 2836-2 uurwerk. Een horloge dat precies raakt wat ik zoek in een zomerse dresswatch. Voor mij blijft de combinatie van een witte wijzerplaat, goudkleurige accenten en een leren band toch altijd werken. De Visodate vinkt al die vakjes moeiteloos af en draagt bovendien heerlijk comfortabel.
@Valk bedankt voor de prettige deal en het vertrouwen!
En nu ben ik reuze benieuwd… welk merk laat jouw (horloge)hart sneller kloppen?