Even voorstellen en een Omega 33.3

Beste mensen,

Ik ben een jaartje geleden begonnen met deze prachtige hobby.(loopt snel de hand :innocent:)
Dusdanig kwam ik een tijdje geleden ook het horlogeforum tegen, veel horloges/technieken bekeken, En ik hoop er in de toekomst nog heel veel meer te zien.

Bij deze de Omega, van wat ik kan vinden is die van 1942-1950.




Er zijn wel wat beschadigde/missende onderdelen; pusher, case screw, 2 veer deeltjes.






Nou de vraag, is deze echt/repareren waard. Ik heb al gekeken op de kaart voor een horlogemaker in de buurt met wat goede HF reviews, mocht het wat zijn.

21 likes

Ja die is het waard. 100%.

Ik kan de plaat niet goed beoordelen… btw. Hoe is die er aan toe?

Foto 1 lijkt de print compleet en bij de 2e niet?

1 like

Door het oude glaasje lijkt het beter dan dat het is, zonder glaasje kun je goed zien dat vooral aan de bovenkant aardig wat van de print weg is.

4 likes

Serienummer suggereert '44 tot en met '46.

https://www.chronomaddox.com/omega_serial_numbers.html

Was de website van een fameus Timezone-lid. Kende hem online goed. Wordt door zijn nabestaanden in de lucht gehouden.

Via Omega Certified moet je rekenen op 950 euro voor een service - give or take. Dat is een vanuit Omega opgelegde prijs. Ik heb wel tips voor mensen op het forum. Ook van niet-gecertificeerden (maar dan wel weer meervoudig voor Breitling en Rolex, bijvoorbeeld). Stuur me een PB daarvoor. :+1:

Je mist sowieso al een pusher, da’s lastig hoor. Is ook niet te draaien omdat-ie ovaal is.

2 likes

Welkom hier

Welkom :+1:

Allereerst van harte welkom!
En fijn dat je de upload knop al gevonden hebt :+1:

Wat volgt is een restauratie fotosessie, hou ons op de hoogte aub :grin:

Bedankt voor alle reacties en informatie zover.

Ik denk dat ik mensen aan het huilen maak als ik dit probeer en er foto’s van maak. :see_no_evil:

2 likes

Pracht exemplaar met alle tekortkomingen. Zal lastig worden om dit compleet te krijgen

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom bij de club.

Welkom hier op het forum.
Toffe 33.3. Zie je niet vaak :+1:

Service kan in principe door elke goede horlogemaker gedaan worden, probleem zijn de onderdelen. Het beste kun je de missende delen zelf bij elkaar gaan zoeken, want dat gaat waarschijnlijk wel een poosje zoeken worden. Af en toe worden onderdelen aangeboden op ebay, maar soms ook op bijvooeeld Instagram. Het uurwerk is gebaseerd op de Lemania 15 ligne chrono, dus ook daarvan kun je onderdelen gebruiken, net als van de Tissot 33.3’s. Lastige is wel dat er veel versies zijn van dit uurwerk, dus je moet goed opletten of je onderdelen de juiste zijn.

Groetjes van mijn Tissot 33.3

16 likes

Van harte welkom :+1:

Oef, schitterend :ok_hand:

1 like

Welkom hier.

Welkom op HF, geniet vooral van al dat moois hier!

Welkom op het forum!

Welkom👍

hahaha, ja het kan snel gaan.
Welkom bij de club.

Welkom en leuk dat je een 33.3 heeft gevonden, zoals boven al gezegd het wordt best lastig de goede onderdelen te vinden en de uurwerk in goede orde te krijgen. Echt jammer van de wijzerplaat, die is best zwaar beschadigd en dus het horloge wordt nooit een echte ‘showstopper’. De waarde van een 33.3 is minimum 50% in de wijzerplaat en voor zeldzame en/of zwart gilt misschien 85%.

De zelfde referentie

8 likes