Even voorstellen en een vraagje

Hallo!

Ik ben nu inmiddels al een tijdje jullie forum aan het volgen en ik dacht dat het wel eens tijd werd een keer een account aan te maken, bij deze dus. Ik heb zelf op het moment een rodania horloge en ga naar alle waarschijnlijkheid een seiko orange monster aanschaffen.

Nu heb ik echter wat vragen over een horloge dat ik in mijn bezit heb en wil gaan verkopen.

Het gaat om een Omega Seamaster Deville uit 1970:

Zoals jullie kunnen zien zitten er nogal wat krassen op. Het horloge is verder zonder orginele papieren of doos. Ik ben ermee naar een juwelier geweest en die schatte de waarde op 300/400 euro. Wat is jullie mening hierover? Is het de moeite waard het horloge te laten “oppoetsen” door een horlogemaker?

Beste Paul,
je kan prima licht krassen verwijderen met chroompoets voor verweerd chroom (met een zachte tissue). Ook voor kunststof glas gaat dat prima. Ik heb mijn Benrus er heel mooi mee gekregen.
Je kan als je een goede horloge maker zoekt Richard Askham mailen (kijk bij zoekfunctie) en hem vragen wat een onderhoudsbeurt (lijkt me nuttig) en mooi maken kost.
Richard levert veel kwaliteit voor uitermate schappelijke kosten.
Veel plezier met je fraaie Omega.

Als het horloge een onderhoudsbeurt heeft gehad en “opgepoetst” is zal het
misschien 300/400 euro waard zijn, in deze staat zeker niet.

ik denk dat de kosten niet opwegen tegen de meerwaarde, ik zou gewoon zelf gaan poetsen, voorzichtig met koperpoets of speciale plastic polijstpasta ( eenvoudig te verkrijgen) en dan eens kijken hoe die opknapt, ik denk dat 300 euro te hoog is gegrepen ook na een opknapbeurt zelfs…

succes

Bedankt voor jullie reacties!

Ik kan het mailadres van Richard Askham trouwens niet vinden?

Hier de site van hem, kijk dan bij “contact details”

http://thewatchspotblog.com/