Even voorstellen en een vraagje.

Hallo, ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Niels ik ben 50 jaar oud en Ik draag al mijn hele leven horloges sinds ik een oude van mijn opa heb gehad ooit eens. Mijn smaak ligt bij dress horloges.

Ik heb 2 seiko horloges een van 37 mm, die heb ik al bijna 20 jaar en een presage van 40,5 mm. Ik ben geen wisselaar, ik houd van een mooi tijdloos horloge en als ik goed kies ben ik daar tevreden mee. Iets in de presage staat me niet helemaal aan. Ik vind het bolle glas niet zo mooi, iets te groot en de draaiknop ook iets te groot.

Ik wil nu een mooi dress horloge kopen waar ik mee door kan.

Als je dan eenmaal in de wereld van de horloges duikt en chrono24 opgaat komen er een hoop vragen opduiken. Koop ik bijvoorbeeld een Longines nieuw rond de 2000 of een tweedehands Omega voor dezelfde prijs.

Ik heb een Omega deVille 4813.50.01 gezien die ik mooi vind en de Longines flagship heritage in zwart vind ik ook wel mooi maar twijfel over de gouden bezels en wijzer.

Heeft iemand van jullie nog mooie alternatieven en hoe kijken jullie daarnaar?

Met vriendelijke groet Niels.

42 likes

Welkom…:+1:

1 like

Welkom en bij twijfel niet inhalen :partying_face:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Ik heb hier 2 foto’s. Ben op vakantie dus niet helemaal zuiver maar voor het idee.

8 likes

Hallo Niels, welkom bij de club :slightly_smiling_face:

Wat je vragen betreft: beide opties kunnen prima zijn. Ligt een beetje aan je eigen voorkeur vooral. Bij de keuze voor tweedehands zou ik er wel rekening mee houden dat je echt een beetje moet weten wat je doet en daarnaast dat je incalculeert dat je het horloge een servicebeurt geeft na ontvangst.

Wat in dit topic zou helpen is concreet aangeven wat je zoek parameters zijn:

• dresswatch
  • budget 2000
    ± diameter?
  • automaat/handopwinder/quartz?
  • etc
1 like

Dat is een goed idee.

Budget tussen de 1500 en 2500 ongeveer
Ik dacht aan een maat ongeveer 38 / 39
Niet te dik/ liefst wat dun.
Mechanisch zonder doorzichtige achterkant, dat heb ik nooit begrepen.
Ik vind een aparte secondewijzer erin heel mooi.
Zwarte, grijs of zilveren plaat, klassiek iig.
Ik draag altijd zwarte leren bandjes met een doornsluiting. Geen staal of rubber.
Ik hoef hem ook niet altijd mee. Als ik ga zwemmen of kamperen laat ik m wel thuis.

2 likes

Welkom Niels

1 like

Welkom👍

1 like

Ik vind de longines heritage sector dial ook wel mooi maar ben bang dat ik er op uitgekeken kan raken. Geen klassieker.

4 likes

hoi Niels, allereerst welkom :ok_hand:
zelf ben ik de laatste tijd ook gecharmeerd voor dress-horloges,
gelukkig ben ik al ruim voorzien van deze beauty’s maar er kan er altijd wel eentje bij :laughing:
de dress-horloges die ik bezit zijn bijna allemaal van citizen, zeer goede kwaliteit :+1:
mss moet je daar ook eens naar kijken, je kan er tegenwoordig al scoren onder de 2k tweedehands :ok_hand:
om een voorbeeld te geven:

in mijn ogen DE dress-watch :+1:

13 likes

Welkom en veel plezier :wink:

1 like

Welkom Niels! Met een vintage Omega kan je nooit fout gaan, m.i. de ultieme dress watch. :grin:

9 likes

Sorrie trouwens voor de vele gedachten ineens. Ben al een tijdje aan het Googlen en soms zie je door de bomen het bos niet meer.

1 like

Die vintage horloges zijn wel mooi idd. Een vriend van me heeft spaart die ook. Ze zijn echter klein en ik ben 1.92 en 88 kilo. Mijn Seiko van 37mm gaat net.

1 like

Geen probleem, we zijn van het meedenken hier. Vinden we leuk :slightly_smiling_face:

Ik kom zelf op o.a. Tag Heuer Carrera uit, en een IWC Portofino vintage (zie de plaatjes), maar heb je wel eens naar Nomos gekeken? Past best aardig hier denk ik

11 likes

Welkom.

1 like

Welkom Niels!

1 like

Ik ben ook 1,92 en 94 kg. Maakt niet zoveel uit hoor. 36mm staat uitstekend op mijn pols :wink:

9 likes

welkom-home

1 like