Even voorstellen en een vraagje

Hallo,
Mijn naam is Arrie Rombout, ik ben 55 jaar en woon in de Betuwe. Altijd al geinteresseerd geweest in horloges, maar pas kort aan het verzamelen. Loop al een tijdje mee op dit voortreffelijke forum en heb hier ook al wat aangeschaft. Ben geen man van de grote prijzen,maar ook met een klein budget kun je ontzettend veel plezier aan deze hobby beleven.Ik ben nogal een liefhebber van vintage en heb uit die periode dan ook diverse klokjes, o.a. Omega Geneve, Poljot, Seko’s, Zurich en Junghans. Vandaag is m’n laatste aanwinst binnengekomen, een Poljot Strela. Naar mijn mening een van de mooiste chrono’s.Is voorzien van een stoffen/leer uitgevoerde band, welke ik eigenlijk wil vervangen door een nato. Poljot geeft op dat de breedte van de band 19 mm.is. Ik kan deze maat echter nergens vinden. Welke maat moet ik dan zoeken? Laatst heb ik op 1 van de fora een duidelijke uitleg gezien van hoe de juiste manier van bevestigen van een nato eigenlijk is. Ik kan deze topic echter nergens meer terug vinden. (stonden ook plaatjes bij).Weet iemand waar ik dat nog eens kan terugzien? Vast mijn vriendelijke dank,
arrie rombout
rombo319

Je kunt denk ik het beste Dale Vito even mailen, die kan je ongetwijfeld verder helpen!

Succes & welkom!

Hallo Arie,

Welkom en heet je toevallig J.P. Rombout?

Nee, geen J.P Rombout, maar simpelweg A.

OK…Nogmaals Welkom en heb je ook mooie fotos?

Hallo Arrie, Welkom op dit leuke horlogeforum waar je ook met een bescheiden budget van harte welkom bent, zolang je maar foto’s post;), daar zijn we gek op.
Nee hoor, iedereen die een horlogetik heeft is welkom. Goedkoop of duur, mechanisch of quartz, oud of nieuw, alles kom langs op dit forum.
Maar ik zou wel graag een foto van de Strela willen zien. Is het een oude of een nieuwe? Zelf heb ik er één uit ongeveer 1960.

Hoi Arie,

Welkom op dit leuke forum. Ik ben zelf ook een liefhebber van de textiel banden.
Nu heb ik onlangs een te grote 22mm eens om een 20mm horloge gedaan. Je kunt het zien, maar het valt niet op:

Dus ik denk, als je een 20 mm op een 19 mm doet, dat dit er prima uitziet, beter dan een 18mm.

Wat betreft het omdoen, www.yaffle.nl
http://www.gnomonwatches.com/NatoInstructions.htm]Hier
staat een instructie. Mijn laatste twee banden heb ik ook bij deze leverancier, gnomonwatches, besteld. Prima service, snelle bezorging. Een andere aanrading is [ur[/url] Deze had alleen niet de kleur combo die ik zocht.

Groeten,

Martin

Groeten,

Martin

Welkom Arrie,

Op Gnonomwatches staat een duidelijke instruktie voor het bevestigen van een NATO band.

http://www.gnomonwatches.com/NatoInstructions.htm

Aangezien ik nog nooit foto’s heb geplaatst op dit forum is dit eigenlijk een testcase. Snel effe een scan gemaakt van de Zurich en de Poljot Strela. Ben inmiddels al bezig een “fototentje” te bouwen. Betere (hoop ik) foto’s volgen z.s.m.
arrie rombout

PS, Poljot heb ik hagelnieuw gekocht bij Juri Levenberg. Hoor ik zowel positieve als negatieve berichten over. In mijn geval ging het om een bod op E-Bay van 162,- euro. Binnen een week in huis en alles schijnt goed te lopen. Ik wacht nog even met mijn positieve feed-back. (ben voorzichtig geworden)

Dit is de “Zurich”, waar ik helaas geen verdere gegevens van heb.Lijkt me eind vijftiger jaren, nadere info is welkom.

en dit is de bewust Poljot Strela

Mijn beste,

Welkom Arie op dit markante horlogeforum. Je zal je draai hier snel hebben gevonden en met het lezen van de verschillende horlogeposten de materie der horlogemagie verder weten te doorgronden.

En voor de foto’s

http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Dat zijn mooie foto’s Arrie. De Strela voor die prijs is niet gek. Ik heb verder geen ervaring met Levenberg. Maar ik weet dat er verschillend over gedacht wordt. Maar deze prijs is niet gek.

Nou, die foto’s zijn niet byzonder. Gewoon het klokje op de scanner gelegd. In het bewerkingsproggie het contrast en de scherpte een beetje verhogen en voila ! Wellicht is dit een tip voor allen die moeite hebben met het fotograferen van horloges
arrie r.

Welkom op het horlogeforum Arrie!

Geweldig idee. Je horloge scannen en een mooi resultaat ook nog. (tu)

Welkom Arrie,

De Strela is idd eg mooi. Over de Zurich hoef je je niet teveel bedenkingen te maken. Ik heb er ook eentje in m’n verzameling.

Het is een goedkoop stift- of pin-anker werkje (stijl Ebauches Bettlach), dat eind jaren vijftig, begin jaren zestig werd verkocht.

Het was een zgn. “handelsmerk” (helaas kan ik er ook maar bitter weinig over vinden).

Ik heb 'm even opengemaakt om je het werkje te tonen:

Zoals je ziet, niks bijzonders, de mijne heeft zelfs exact NUL juwelen (maar is “jeweled”, zoals de wijzerplaat zegt :smiley: , maar wel een “kanjer” van een tijdsgetuige…

Met Vriendelijke Groeten,

Chris.

Ook welkom hier…

Allen dank voor het warme welkom en de nodige tips.
rombo319
arrie rombout