Goedemiddag allemaal,
Ik ben hier nieuw, maar volg het forum al een tijdje als gast.
Mijn naam is Frits en ik ben 56 jaar oud en eigenlijk vanaf mijn jeugd al een liefhebber van horloges. Inmiddels heb ik 21 redelijk leuke horloges vergaart vanaf mijn (ongeveer 15e jaar) De laatste drie aanwinsten in de kerstperiode inclusief een werknemers jubileum zijn een Citizen AV0020 55H, de Seiko Premier SRX 400P1 Moon Phase en een Hamilton Jazz Master Maestro op staal.
Een van mijn favorieten is een Seiko automaat (6138-3002) uit begin jaren 70 van mijn vrouw gekregen. Toen ik me wat meer op het vintage gedeelte op het forum ging richten kwam ik er achter dat ook ik wel wat horloges van vóór 1991 in de horlogekist heb liggen. Hierdoor kwam ik ook weer op het idee dat ik ergens nog een Jenny diver uit begin jaren 70 moest hebben. toentertijd overgenomen van mijn oudere broer die hem nieuw aangeschaft had.
Even op zolder gesnuffeld en ja hoor daar lag hij op de buizenradio uit de jaren vijftig.
Uiteraard onder het stof, even afgespoeld en de (gammele) kroon opgewonden en ja hoor!! na dertig jaar op zolder begon het ding weer te lopen.
Ik wil hem nu laten opknappen door de vader van mijn schoonzoon (is horlogemaker)
Nu de vraag aan jullie:
Kunnen jullie mij aan zoveel mogelijk info helpen over deze Jenny.
Zelf vind ik maar beperkte info op google.
Het gaat om een Jenny Swiss hi-swing automatic Caribbean 1500 Diver, met zwarte wijzerplaat en gele wijzers.
Na het restaureren wil ik hem graag aan mijn “collectie” in de kist toevoegen of, als hij redelijk wat waard is, verkopen. Als een van de weinige horloges uit mijn collectie heb ik er niet echt een emotionele binding mee en er zit ook geen “verhaal” achter.
Alvast bedankt voor jullie moeite en ik zal proberen foto"s te plaatsen, maar dat lukt me niet zonder de hulp van mijn zoon, dus hiervoor moeten jullie wat geduld hebben.
Groet, Frits