Ik ben na langdurig de student uitgehangen te hebben in het zicht van een diploma in mijn 28e levensjaar. Behalve horloges ben ik ook nog eens gek van auto’s en motoren en beoefen ik over het algemeen enkel sporten waar een helm raadzaam voor is
Ik ben al een tijdje gek van mooie klokjes met een voorliefde voor toolwatches. Dit is denk ik begonnen toen ik in het begin van de jaren negentig oog in oog stond met een grote poster van een panerai.
Ik heb ondertussen enkele klokjes liggen, wissel ze vrij regelmatig, ook de banden en ben vorig jaar zelfs begonnen met het zelf in elkaar zetten van leren bandjes voor mezelf en andere geïnteresseerden (Zbiggy Straps).
Echter is mij een grote eer te beurt gevallen: Mijn moeder kwam laatst aanzetten met het oude horloge van mijn overleden vader. Een Omega Seamaster Cosmic 2000 automaat met dag en datum aanduiding in het goud.
Over het algemeen ben ik helemaal niet van de gouden klokjes maar deze spreekt mij afgezien van de emotionele waarde ook nog eens aan en zou ik dus graag willen dragen.
Maar nu mijn vraag (twee eigenlijk):
Wie kan mij wat meer over deze klok vertellen? In de wereld van de vintage zwitserse horloges ben ik nog heel erg vreemd.
En kan iemand mij vertellen wat hoeveel het zou kosten om deze weer up and running te krijgen?
De seconden wijzer ligt eraf en het glas is gebroken. Aangezien het een ‘open’ barst is vrees ik voor vocht in het uurwerk. Dit een een grote beurt om het na zeker 15 jaar stilliggen weer lopend te krijgen. Hoeveel zou zoiets kosten en waar zou ik dit kunnen doen? Gebeuren gaat het sowieso, het is voor mij meer een indicatie hoelang ik moet sparen voordat het gebeurt.
Lang verhaal maar ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!
Hier twee foto’s: