Ik ben na langdurig de student uitgehangen te hebben in het zicht van een diploma in mijn 28e levensjaar. Behalve horloges ben ik ook nog eens gek van auto’s en motoren en beoefen ik over het algemeen enkel sporten waar een helm raadzaam voor is
Ik ben al een tijdje gek van mooie klokjes met een voorliefde voor toolwatches. Dit is denk ik begonnen toen ik in het begin van de jaren negentig oog in oog stond met een grote poster van een panerai.
Ik heb ondertussen enkele klokjes liggen, wissel ze vrij regelmatig, ook de banden en ben vorig jaar zelfs begonnen met het zelf in elkaar zetten van leren bandjes voor mezelf en andere geïnteresseerden (Zbiggy Straps).
Echter is mij een grote eer te beurt gevallen: Mijn moeder kwam laatst aanzetten met het oude horloge van mijn overleden vader. Een Omega Seamaster Cosmic 2000 automaat met dag en datum aanduiding in het goud.
Over het algemeen ben ik helemaal niet van de gouden klokjes maar deze spreekt mij afgezien van de emotionele waarde ook nog eens aan en zou ik dus graag willen dragen.
Maar nu mijn vraag (twee eigenlijk):
Wie kan mij wat meer over deze klok vertellen? In de wereld van de vintage zwitserse horloges ben ik nog heel erg vreemd.
En kan iemand mij vertellen wat hoeveel het zou kosten om deze weer up and running te krijgen?
De seconden wijzer ligt eraf en het glas is gebroken. Aangezien het een ‘open’ barst is vrees ik voor vocht in het uurwerk. Dit een een grote beurt om het na zeker 15 jaar stilliggen weer lopend te krijgen. Hoeveel zou zoiets kosten en waar zou ik dit kunnen doen? Gebeuren gaat het sowieso, het is voor mij meer een indicatie hoelang ik moet sparen voordat het gebeurt.
Lang verhaal maar ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!
Hier twee foto’s:
Op het “ervaring met uurwerkmakers” gedeelte van het forum staat een kaart met uurwerkmakers bij jou in de buurt. Het glas vervangen kan echt iedereen, en ook het uurwerk servicen zullen de meeste kunnen doen, gewoon even bellen en vragen of ze ervaring hebben met dit type horloge. Ik hoor veel goede dingen over Hub Hannemann uit Kerkrade http://www.blanche-watches.nl/
Welkom op het forum! Geweldig om zo’n horloge te krijgen, natuurlijk! Heel toevallig heb ik niet zo lang geleden ook een Seamaster Cosmic in handen gekregen van mijn schoonvader. Deze is helemaal netjes gemaakt en geserviced door Kalle SLaap van Chronoglide in Grootschermer. Dat ligt in Noord-Holland, tussen Alkmaar en Purmerend. Ik weet niet waar je woont? Ik ben heel goed te spreken over Kalle en ik ben op dit moment bezig met een verhaal over mijn ervaring met deze horlogemaker voor op m’n blog. Dat zal ik later nog wel even posten, hier. Je moet zelf maar even kijken op z’n website: http://www.horlogemakeronline.nl/. Succes in ieder geval. Ben verder nog benieuwd wat je nog meer aan klokken hebt?
Helemaal vergeten dat ik zelf ook enkele klokjes heb natuurlijk
Eens kijken of ik wat foto’s kan posten:
Edit: op de SND765 na zijn alle leren banden homegrown
Mijn eerste duiker en eigenlijk ook mijn daily beater:
Een Poljot handopwinder voor mijn vriendin:
Hier samen met een Amphibia voor mezelf:
Omdat ik toch gek ben van een luminor maar hem nog niet kan betalen een Getat MM:
Een van mijn twee Timexen:
Een Seiko SND Monaco Hommage, totdat ik de echte kan kopen:
Nog een Citizen, hybride pilotenklok:
En behalve deze heb ik nog enkele neppers, alhoewel die beginnen te verdwijnen of uit elkaar vallen, nog een Timex, zelfde als de chrono op de foto, maar dan iets glimmender en dressier, een oude Doxa, en Lorus Mecaquartz
Mooi horloge met een nog veel mooiere
geschiedenis.
Vermoedelijk is het horloge nog prima te redden
waarna je een schitterend en goed draagbaar
horloge zult hebben.
Met onderhoud en reparatie van Omega horloges heb
ik goede ervaringen met Ferry Schweitzer http://www.vintagehorloges.nl/
Ferry heeft vroeger voor Omega gewerkt en is jaren
geleden voor zich zelf begonnen.
Die naam heb ik inderdaad ook al voorbij horen komen. Mijn moeder woont in Heerlen, waar hij ook zijn atelier heeft. Het doet mij een beetje denken aan het verhaal van mijn vader dat hij vroeger op zoek was naar de importeur van Omega voor een beurt, na veel gezoek blijkt de importeur destijds aan de overkant van het plein te wonen in Heerlen
Ik ga in ieder geval eens een keertje langs bij hem om te vragen of hij daar vroeger ook gezeteld was!