Na een aantal weken op dit form meegelezen te hebben, heb ik besloten een account aan te maken. Ik ben niet alleen nieuw op dit form maar dit is voor het eerst dat ik op een form zit, en het voelt dan ook best raar om je zelf voor te stellen aan een groep mensen die je nog nooit in het echt gezien heb.
Ik zal me eerst even kort voorstellen.
Mijn naam is Sander en ik ben 46. Al op jonge leeftijd ben ik geïnteresseerd geraakt in horloges. Mijn eerste grote liefde was voor het merk Citizen, waar ik tot de dag van vandaag nog steeds een voorliefde voor heb. In mijn collectie heb ik diverse horloges van dit merk waaronder 2 blue angels.
Rond mijn 16de kocht ik mijn eerste niet Citizen, een automaat van het merk Davis. Veder heb ik eigenlijk van alles en nog wat gekocht zonder dat er een echte lijn in de verzameling zit. De 3 grootste merken in de verzameling zijn Citizen, Casio en Breitling.
Ik heb ook gelijk een kort vraagje. Mijn collectie staat vaak stil en periodiek ren ik naar een winkel om batterijtjes te laten vervangen. Wat is een goed reparatie setje zodat ik de batterijen zelf kan gaan vervangen?
Geen idee hoe en wat je hebt, maar als je een geschroefde deksel hebt dan zou ik zo’n balletje aanraden. Die heeft grip en daar draai je eea zo mee open en dicht.
Dank voor je snelle reactie. het gaat om bijna 30 horloges dus er zitten verschillende deksels tussen. is er een setje waar je diverse deksels goed mee kan openmaken en het balletje ook bij zit?
Hallo Sander en welkom bij de AHV (Anonieme Horloge Verslaafden)!
Ik ben Kgigo, 45 jaar en ik ben verslaafd!
Hallo Kgigo
De antwoorden die je zocht, zijn inmiddels gegeven. Wij van de stichting hopen dat je goede handvatten hebt gekregen om in het dagelijkse leven toe te passen.
Het allerbelangrijkste is dat je dagelijks naar de meetings komt en actief participeert, zodat je je verslaving in stand kan houden.
Welkom Sander! Ik ben zelf ook niet zo’n forumtijger en doe verder online niet veel. Behalve een LinkedIn voor zakelijke doeleinden, zit ik ook niet op social media.
Het Horlogeforum vind ik (meestal) wel leuk. Hier lees je verhalen van gelijkgestemden en af en toe leer je ook nog eens wat interessants. Ook kan ik vaak lachen om de humor hier. Uiteindelijk heb ik er zelfs een paar contacten in de ‘echte wereld’ opgedaan.