Hallo, ik ben nieuw hier, Kris, belg, 58 jaar, sinds kort aangemeld op het forum en nog een neofiet op het gebied van horloges, dus ik ga hier veel kunnen lezen en opsteken.
En langzaamaan zal ik hier en daar wel eens iets zinnigs kunnen posten.
Maar goed, wat brengt mij hier. Horloges dus.
Als het wat te langdradig wordt, scroll dan naar onder.
Mijn voorgeschiedenis: Ik heb mezelf begin jaren 80 een Seiko 6139-8020 aangeschaft. Een ongelukje mee gehad onderweg. Midden jaren 80 dezelfde Seiko nogmaals gekocht omdat ik het zo’n gaaf ontwerp vond.
Nu zijn we dus 2021, beide Seiko’s doen het nog. De oudste (het schadegeval) loopt nog, houdt goed tijd, sekondenwijzer, minutenteller, start/stop en datum doen het allemaal niet meer, gangreserve is ook niet meer alles, Ik draag 'm wel nog af en toe. De jongste is in iets betere staat, houdt goed tijd, datum en sekondenwijzer werken zoals het moet, minutenteller resetten lukt niet meer. Ik draag het horloge nog regelmatig. Beide horloges hebben nooit een onderhoud gehad.
Dan heb ik midden jaren 90 nog een Seiko 7009-3170 erbij genomen. Die draag ik nog steeds en het vaakst. Hij hapert af en toe, heeft ook nooit een onderhoud gehad.
Hoog tijd dus voor een nieuw horloge, want het is alweer een poos geleden.
Onlangs -nogal impulsief- een Spinnaker Hull SP-5059-02 aangeschaft, wel tevreden mee maar het is niet zo’n horloge voor elke gelegenheid.
Mijn droomhorloge: Rolex Milgauss 6541
Erg mooi, maar ik ben dus eerder op zoek naar een horloge voor elke dag:
een automaat, diameter kleiner dan 40mm, gladde bezel, dag/datum (geen must), sekondenwijzer, analoge wijzerplaat, zwart, simpele markers (lumen geen must), staal, geïntegreerde bracelet, zwart als het kan. Liefst een pre 1990 exemplaar of een nieuwer vintage ontwerp.
Mijn budget: 300euro.
Gebruikt of nieuw
Wat koop ik daarvoor ?
Ik had graag een Seiko (weeral) SNKH85 gehad, maar ik zie ze nooit aangeboden …
Een Seiko 6309-9040 kan ook, daar zat ik net nog naar te kijken, zoiets zoek ik dus.
Maar jullie hebben een beter zicht op het immens grote horloge aanbod.
Wat adviseren jullie ?
Vakantieveilingen ?
Bedankt alvast en ik laat zeker nog weten wat het uiteindelijk wordt.