Beste allemaal,
Na al enige tijd fanatiek meegelezen te hebben op het forum, nu ook tijd om me even voor te stellen na een account aangemaakt te hebben. Interessant om alle diverse meningen te lezen, reactie te zien en (mooie) foto’s met inspiratie te zien!
Ik ben sinds een paar maanden op zoek naar mijn eerste automatische horloge. Na lang een van de eerdere U-boats (Quartz) te hebben gedragen, nu vanwege een erfenis de financiële mogelijkheid om me echt te verdiepen in de horloges en de merken.
De hele zoektocht in woonplaats Haarlem begonnen en daar gestuit op Maurice Lacroix en Tag Heuer. Ik ben (was, komt straks…) op zoek naar een klassiek, sportief, automatisch horloge. Rond, leren band en tijdloos design een must. In Haarlem bij de nieuwe Schaap&Citroen heel lang stil gestaan bij een Tag Heuer Calibre 1887 Limited Mercedes 300SLR. Gezien mijn lichte aversie tegen Mercedes leek me dit uiteindelijk niet de meest verstandige keuze…
Verder op zoek geweest en in Amsterdam terecht gekomen. Prachtige horloges van Van der Gang gezien, maar helaas (ver) boven budget. Daar bleven een Eberhard Vanderbilt Cup (blauw) en een zilveren Bell & Ross BR 126 Chrono bovenaan de lijst staan. Vanwege de strakke uitstraling van de B&R staat die bovenaan.
Met die uurwerken in het achterhoofd door gegaan naar Den Haag en daar verliefd geworden op een IWC Portuguese Chrono. Ook deze blijkt echter boven budget, en verder zonder resultaat terug naar Amsterdam.
Ben nu van plan om deze week terug te gaan naar Amsterdam om daar de knoop door te hakken voor de BR126 Officer! Na grondig research online ga ik echter enigszins over de prijs-kwaliteit twijfelen. Die twijfel zal ik bij de juwelier nog wel even polsen, maar wellicht dat hier experts zat zijn die deze twijfel (ook) weg kunnen nemen. Twijfel gaat namelijk ook kwaliteit: is een ETA uurwerk in een dergelijk horloge minder betrouwbaar? Of is dat onzin? En qua prijs: is het horloge een ‘standaard’ uurwerk de forse prijs (EUR 3.300) wel waard?
Belangrijkste is natuurlijk de uitstraling, en daar ben ik helemaal over uit. Alhoewel ze het horloge bij B&R niet zo goed positioneren. De afbeeldingen op de website ogen erg saai en plat terwijl het horloge in werkelijkheid heel chique uit ziet en mooi afgewerkt is. Gebruikersplaatjes heb ik opgespoord via een Frans forum: http://forumamontres.forumactif.com/t103368-br-126-vintage-modele-2011.
Veel groet,
Robbert