Kijk al enige tijd mee op HF, met tussenpozen. Laatste maanden wat meer. Deze zomer aan mijn collectie gewerkt. Die is nu klaar. Voorlopig toch. Heeft wel wat offers gekost. Heb klokken ingeruild waarvan ik heb gedacht dat die mijn collectie nooit zouden verlaten, waaronder Rolex Hulk, JLC Master Control en Panerai PAM 329. Sommigen zullen denken dat ik ze ook nooit had moeten wegdoen. Maar ik heb geen spijt. Lang genoeg ervan genoten. Collectie moest kleiner zodat er per klok meer tijd om de pols is. Ook hebben ze nu allemaal moderne uurwerken die in de laatste 5 tot 10 jaar zijn ontwikkeld. Ben benieuwd wat Zenith met het 6150 kaliber gaat doen. Te duur wellicht? Heb de mijne gelukkig met goede kortingen kunnen kopen. De Breitling met het Tudor uurwerk? Even verontwaardigd geweest dat B dat als B20-manufactuur presenteert (overigens met voldoende toelichting). Maar al snel beseft dat het gewoon verstandig beleid is van B en het is een prachtig horloge. Evenals de wat vlottere Black Bay Bronze. En dan de DJ41. Eerst gedacht dat ik alleen een smooth bezel met Oyster band wilde. Maar de fluted bezel met Jubilee band bleek onweerstaanbaar. Tenslotte ontbrak nog een moderne chronograaf. Keuze tussen B01 en Heuer 02 was snel beslist. De nieuwe Autavia vind ik niet mooi. De Tudor chrono ook niet. De Navitimer heeft een te drukke plaat. En de Navitimer 8 is geen Navitimer. Dus Transocean. Niets meer om van te dromen? Toch wel. Gelukkig. Nu de foto’s.
Poe. Ik zou wat enters in je tekst zetten…
Heb me beperkt tot de foto’s. Heel erg gave collectie!
Jij bent lekker bezig geweest.
Dit zul je niet snel van mij horen, maar ik vind de Breitling Transocean het mooiste denk ik. Ik heb hem @Jaroen ook eens aangeraden. Perfect maatje ook.
Wow.
Te gekke collectie!
Wat is de ref van de zenith. Erg mooi.
Zo, mooi hoor. De Zeniths zijn prachtig, zo zonder datum. Precies wat ik minder vind aan de Transocean, ik zou deze prefereren:
Wel te groot voor mij met 43mm.
De voorkeur voor smooth bezel met Oyster heb ik nog steeds, benieuwd of dat ooit verandert.
Welkom op het forum.
Dat “klaar zijn” heb ik hier vaker gehoord, maar het blijkt maar zelden te kloppen.
Veel plezier met de huidige collectie in elk geval.
Welkom op HF!
Enige nadeel: de maten zijn ongelukkig!
38 of 43mm?!!
Dan toch maar een 42mm…Speedy
Welkom en veel plezier op dit forum!
Bedankt aan iedereen voor de positieve reacties en likes.
@Drebin
Heb de edit-functie nog niet kunnen vinden.
@automaatje
De blauwe: 03.2272.6150/51.C700 De zilveren: 03.2270.6150/01.C493.
@Hieronimus
Ik begrijp je opmerking over de datum op de Transocean. Til er zelf niet zwaar aan. Mbt je suggestie stel ik de symmetrie op prijs en kan me voorstellen dat je de uren-subdial kunt missen. Maar de kleurstelling staat mij niet aan.
Welkom hier ! Je hebt een hele mooie collectie zo ! Grappig dat de 2 Breitlings minder ehhh… Breitling-achtig zijn Daar mee wil ik zoveel zeggen dat ik ze mooi vind, en dat geldt voor weinig Breitlings
Begrijp precies wat je bedoelt. Ik hoor bij de groep die van de wat minder “barokke” Breitlings houdt. Zo heb ik eerder een prachtige Superocean Steelfish uit 2007 gehad.
Prachtig onder woorden gebracht …
Mijn beste,
Een enthousiaste introductie van een met zorg samengestelde horloge verzameling!!
Goed hoor!!
Zen, van harte welkom dan ook binnen de contouren van dit energieke HorlogeForum!!
Orologio Signaturis Temporis
Welkom op HF!
Met jouw collectie is het ‘gezamenlijk vermogen’ fors opgekrikt. Wat een knallers.
Als je een nieuw bericht hebt geplaatst, is er gedurende enkele minuten een potloodje onder je bericht zichtbaar. Als je daar dan op klikt kun je het bericht nog aanpassen.
Dat ziet er dus zo uit:
Welkom!! Aardige collectie ook;-)
Welkom!