Even voorstellen en meteen een vraag stellen

Beste forumleden,
Ik zal mij allereerst even voorstellen. Ik ben Rene, woonachtig in Zuid-Limburg en al een tijdje lid van het forum. Ik heb vooralsnog enkel berichten gelezen, maar na de aankoop van een Seiko Sarb033 zit ik met een vraag. De band heeft eigenlijk te weinig verstelmogelijkheden waardoor hij te krap of te ruim zit. Aangezien een ander bandje voor mij geen optie is, vroeg ik mij af of iemand wellicht dezelfde ervaring heeft gehad met deze band en wellicht een oplossing weet.

5 likes

Welkom Rene.
Ik heb zelf soms ook problemen met de verstel mogelijkheden van met name stalen banden. Je zult dan toch echt naar een andere band uit moeten kijken (mits je idd alle verstel opties hebt uitgeprobeerd, bijvoorbeeld bij de sluiting). Succes.

Hoezo is een andere band geen optie? Je zal ook aan een andere sluiting kunnen denken met meer fijnverstelopties.

Zuid-Limburg :muscle:

Ik heb het ook met mijn speedy gehad, kon helaas geen fijne fit vinden met de stalen band

Volgens mij kan je het nog extra bijstellen via de clasp?

Ik vind de originele band het mooist. Ik heb contact gehad met Rob van Monsterwatches. Hij stuurt me een verlengstuk voor de sluiting om uit te proberen. Mede om te kijken of ook andere Sarb033/5 dragers met hetzelfde probleem hiermee geholpen kunnen worden. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Ja, maar met twee microverstelholes als ik mij niet vergis. En het zijn grote/lange schakels waardoor er altijd een "gat"in de verstelmogelijkheden blijft. Onbegrijpelijk vindt ik dat. Of meer gaatjes of minimaal 1 halve schakel in de band opnemen.
Bij m’n laatste aanwinst ( Oriënstar) is er een "gat"van 1 microverstelling en gelukkig heb ik 'm net niet nodig, maar anders ook daar een mogelijk probleem.Je zou als fabrikant er toch voor kunnen zorgen dat er een kloppend geheel is tussen schakels en gespverstelling, maar dat schijnt erg moeluk te zijn blijkbaar.

Welkom overigens ROH84.

1 like

Welkom!en groetjes uit Geleen

Welkom en Hartelijke groet uit Mestreech.

Welkom !

Welkom en veel plezier op dit forum. Succes met de band.

Dit vond ik op internet, niet extreem duidelijk uitgelegd maar het is te volgen:
1) look at the clasp and on the 12 oclock/ north side, the last link is a half link with a spring bar to hold it to the clasp with the two pathetic mofo-adjustments. Call up Seiko service centres near you or chino or seiya or what. It may have a serial number engraved on it To help you identify to seiko.
2) Buy one more of that link. 3) add that link to the 6 o’clock/south side of the bracelet strap end
4) you can now buy any 18 mm clasp from seiko to fit it. Best if you can afford is to get the mm300 clasp.

1 like

Welkom op HF!
Ik ken het probleem ook, 3 microverstellingen op de sluiting is eigenlijk het minimum om dit soort banden voor iedereen passend te maken…

Welkom op HF!

Welkom :grinning:

Vandaag heb ik de clasp extender (volgens mij heet het zo) van Rob (Monsterwatches) ontvangen. Het werkt wel! Ik weet niet of ik helemaal blij ben met het geheel. Over het algemeen
valt de sluiting van dit horloge mij erg tegen.

Die clasp extender is wat lastig te beoordelen van die foto maar ik ben niet meteen onder de indruk idd.

Interessante tip van @TheFinalHour.
Even de draad er bij gezocht:


en ook deze draad gaat over dit onderwerp:

Er zijn heel veel clasps, Seiko en aftermarket, die je zou kunnen proberen. Het moet wel een beetje mooi staan natuurlijk.

Ikzelf heb het geluk dat de bracelet mij als gegoten past, maar ik vind de originele clasp ook niet heel erg fantastisch. De vouwdelen zijn “machined” en zien er prima uit, maar het afdekkende plaatwerk laat een spleet open die me wel wat te groot is.

1 like

De band zit nu prima. Maar om eerlijk te zijn twijfel ik enigszins over het horloge zelf. Ben voornamelijk duikhorloges gewend. Ik twijfelde bij aankoop van de Sarb033 tussen de deze en een Hamilton Khaki King. Om de afschrijving te beperken heb ik besloten de Sarb weer te koop aan te bieden (buiten het forum, ivm trustlevel). Mocht hij volgende week niet verkocht zijn, krijgt het horloge de voordeel van de twijfel.