Even voorstellen en meteen een vraag

Welkom, HSM!

Welkom hier. Succes met de zoektocht naar de onderdelen. En hartstikke fijn dat je door een horloge weer herinneringen hebt aan je vader!

Welkom hier bij HF !

bedankt voor jullie reacties en in het bijzonder die van @kaleiwan. Via zijn links kon ik de benodigde nummers van de onderdelen vinden. Na enig zoekwerk heb ik nieuwe dag-en datum ringen en een nieuwe wijzerplaat ( wel in een andere kleur) kunnen bestellen.
Moet alleen nog een kroon vinden met een diameter van 5mm, tube 2,5, draad 0,9. Dat zal ook wel lukken.
Ik zal de voortgang en het resultaat gaan posten.

2 likes

Welkom, hopelijk krijg je het horloge van je vader in goede staat, we zien dan graag het resultaat.

Dat is goed om het te horen @HSM :+1: succes
Groeten Iwan :motorcycle:

Welkom! Succes met uw prachtige aandenkenšŸ‘

Ik zie dat ik vergeten ben om het resultaat van de zoektocht naar onderdelen en reparatie weer te geven, waarvoor mij excuses.
Wat betreft de onderdelen was het een zoektocht via Ebay. Op basis van een onderdelen lijst van Enicar te vervangen onderdelen kunnen bestellen: kroon uit Italiƫ, wijzerplaat uit het VK en dag-datum schijf uit Australiƫ. De levering van de onderdelen met name die uit Austaliƫ heeft door Corona 2 maand in beslag genomen. Ik had graag een NL datum aanduiding gehad, maar die is niet te vinden.
Vervolgens is Baerends en Kolkena in Groningen ermee aan de slag gegaan, waarbij het uurwerk is gereviseerd en voorzien van de nieuwe onderdelen en een nieuw Hirsch bandje.
Het resultaat mag er wezen, ik heb er bewust voor gekozen om de kast alleen een rondschuring te laten ondergaan, waarbij de lichte gebruikssporen intact blijven.
De foto’s spreken denk ik voor zich, het enige nadeel van het horloge is dat er geen snelverzet voor dag-datum opzit, waardoor je niet snel het horloge pakt.9CDC79D3-05F3-42DE-A92A-1C1CCF074847

6 likes