Goedemiddag, ik ben HSM en liefhebber van horloges, zowel modern als vintage.
Bezit diverse horloges, waaronder Maurice Lacroix, Edox, topstuk van mijn collectie is een vintage Breitling Toptime, die ik een paar jaar gelden heb laten reviseren door Breitling. Daarnaast nog enkele minder bekende vintage watches.
Recentelijk kwam ik in mijn bureaula nog een Enicar automaat tegen, die dertig jaar geleden van mijn vader is geweest. Het horloges zag er niet mooi meer uit: scheur in het glas, smerige wijzerplaat. Echter tot mijn grote verbazing ging na een paar keer aan de kroon te hebben gedraaid het horloge weer lopen en deed dat zelfs na 12 uren nog. Alleen de dag en datum zaten vast. Ik heb de Enicar na een horlogereparateur gebracht, die het horloge heeft bekeken en constateerde dat het uurwerk diende te worden geserviced en een aantal onderdelen moest worden vervangen, waaronder dag en datum ringen, wijzerplaat en kroon.
Ik ben dus met name op zoek naar een datum en dag ring van een Ocean Pearl, caliber 147-01-02. Wijzerplaat en kroon is wel aan te komen.
Dus mijn vraag is gelijk: wie weet waar een dag en datum ring is te krijgen?
Ik heb nog contact gehad met een oude handelsagent van Enicar, die mij wat adressen heeft gegeven van voormalige Enicar dealers, maar helaas weinig succes.